معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
به  گزارش تابناک سمنان: علیرضا شریفی‌نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بدون اشاره به مکانیزم عملی برای جلوگیری از گران‌ فروشی نهاده‌های طیور بدون فاکتور در بازارگفت: نظارت‌ها بر نحوه توزیع عادلانه نهاده‌های دامی باهدف حفظ تولید در شهرستان‌های استان به طور ویژه افزایش یابد.
کد خبر: ۸۹۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 07 September 2020

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز دوشنبه در جلسه بررسی توزیع مناسب نهاد‌ه‌های کشاورزی و کالاهای اساسی در سالن کوثر استانداری افزود: کمبود نهاده‌های دامی در بازار استان به دلیل فشارهای خارجی محسوس است اما توزیع این منابع محدود هم باید عادلانه باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: توجه به معیشت مردم و بهبود فرایندها برای رفع مشکلات موجود برای افزایش تولید و رونق اقتصادی مورد توجه باشد.

علیرضا شریفی‌نژاد خاطر نشان کرد: نظارت‌ها بر بازار آزاد عرضه نهاده های دامی افزایش یابد و دستگاه‌های نظارتی اجازه فروش نهاده‌های دامی با نرخ دولتی را در بازار آزاد ندهند.
شریفی نژاد اضافه کرد: رویه های موجود حاکم بر توزیع نهاده های دامی نیازمند تغییر است و باید با روش های نظام‌مند برای رفع چالش‌های موجود اقدام‌ کرد.
وی با بیان اینکه نظارت شرط اول مدیریت است، تصریح کرد: گروه های ارزیابی برای نظارت بر نحوه توزیع نهاده های دامی در شهرستان های استان تشکیل شود.
وی گفت: عمل گرایی جزئی از وظایف مسئولان باشد و هدف از برگزاری جلسات از این دست رشد تولید باشد.

شایان ذکر است،با وجود تخصیص ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی برای تامین نهاده های دام و طیور از سوی دولت، تاخیر عرضه این محصولات بازار را با نوسان روبرو کرد تاجایی که تولیدکنندگان از خرید نهاده‌های مذکور با نرخ های آزاد و بدون فاکتور گله مند هستند.

بنا به گفته تولیدکنندگان  طی ماه های اخیر به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز و رسوب نهاده ها در گمرکات کشور، فاصله ای در عرضه و تقاضا نهاده ها ایجاد شد که موجب گران شدن این محصول شده است. 

همچنین تولیدکنندگان صنعت دام و طیور براین باورند که تولیداتشان با سایر تولیدات متفاوت است زیرا این گروه با موجود زنده سر و کار دارند و نمی توانند وقفه ای در تامین خوراک آنها ایجاد کنند و در صورت کوچکترین تاخیری در تامین خوراک با از بین رفتن محصول و ضرر هنگفت سرمایه ر وبرو می شوند. 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار