بررسی دیدگاه شفاف سعید میرزایی که با ارسال مدارک ومستنداتی نیز همراه بود نشان می دهد که خشت اول اشتباه بی توجهی به ضرورت استفاده از نیروهای همفکر سیاسی را رابطین این انتصاب و شخص مدیر کل آموزش وپرروش استان را گذاشته اند و خود آنان باید پاسخگوی این رفتار خود یعنی انتصاب نیرویی که خط آنها را نمی خواند و از سویی نیز عزل زودهنگام آن باشند!
کد خبر: ۹۲۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 08 December 2020

تابناک ایلام::امروز در مطلبی تحت عنوان " پشت پرده تغییرزودهنگام مدیر آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی " به عوامل پشت پرده موثر در این جابجایی مدیریتی پرداختیم . از آنجاییکه در مطلب یاد شده به ضرورت استفاده از نیروهای همفکر در مصادر مدیریتی اشاره شده است ،همواره بر این موضوع مهم اصرار داریم در راستای پیشبرد ماموریت های سازمانی ،همسان سازی فکری مدیران با دولت مستقرامری ضروری است .

موضوع همسان سازی واستفاده از نیروهای همفکر و معتقد به مبانی فکری جریان حاکم بر سیستم سیاسی واجرایی کشور موضوع پنهانی نیست ،چرا که همواره جریان سیاسی پیروز سعی داشته است در کنار استفاده از نیروهای همفکر در پستهای مدیریتی ،نوعی همگرایی در اجرای ماموریت ها براساس میزان مقبولیت و تعهد مدیران به برنامه ها وسیاست های جریان حاکم ایجاد نماید واین موضوع در هر دو جریان فعال سیاسی کشور در عرصه های گوناگون مدیریتی نمود داشته است .

اینکه مدیرکل آموزش وپرورش استان بدون توجه به این مولفه مهم در تیرماه سال جاری پس از حاشیه ایجاد شده در تودیع ومعارفه مدیر اسبق اداره آموزش وپرورش این شهرستان فردی با سوابق سیاسی و گرایش فکری مخالف دولت را در راس این اداره بگمارد و پس از مدت کمتر از شش ماه بدلیل عدم اتخاذ رویکرد هماهنگ فکری از سوی مدیر منصوب شده ، مبادرت به عزل ایشان نماید موضوعیست که باید به صورت عمقی به آن پرداخته شود .

سعید میرزایی مدیر برکنار شده آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی در واکنش به مطلب انتشار یافته از سوی این رسانه با صراحت لهجه می گوید ؛من دوزیست نیستم ،با خط فکری دولت زاویه داشته واز ابتدا با آنان در تضاد بوده ام این موضوع به دوران مدیریت شش ماهه اینجانب مربوط نمی شود .

وی ادامه داد: بنده دارای دکترای تعلیم وتربیت مرتبط با سیستم آموزش وپرورش بوده ویکی از جوانترین فرهنگیان دارای مدرک دکتری استان هستم ،مدیرکل آموزش وپرورش با علم به عدم همراهی فکری اینجانب با دولت ،در تیرماه مبادرت به انتصاب اینجانب در این پست نموده اند وبنده همان زمان بصورت شفاف اعلام کرده ام که از نظر سیاسی ودیدگاهی با دولت زاویه دارم.

میرزایی در ادامه عنوان کرد : بنده در دوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری مسئول شاخه دانشگاهیان ستاد آیت الله رییسی رقیب سرسخت روحانی بوده ام و چندین بار در حمایت از ایشان سخنرانی داشته ام.

وی مدعی شد که همواره در جلسات شورای اداری با فرماندار اختلاف داشته و در بیانیه های گوناگون انتشار یافته در فضای مجازی ورسانه ای حمایت خود را از جریان فکری ام اعلام کرده  ودر معاونتها و رده های گوناگون اداره تحت تصدی ام از نیروهای اصولگرا وهمفکرخود استفاده نموده ام ،بنابراین موضوع دوزیست نمی تواند برای بنده مصداق داشته باشد .

میرزایی در خصوص چرایی جابجایی زودهنگامش توسط مدیرکل استان گفت : ایشان بارها استفاده از نیروهای همفکر خود در اداره شهرستان وعزل از یکی از نیروهای مرتبط با حاشیه تودیع ومعارفه چندماه پیش را خواستار شدند که بدلیل اعتقاد به استقلال مدیریتی هرکز زیر بار این درخواست نرفتم .

وی افزود : مضافا اینکه در زمان شهادت فخری زاده ،اینجانب در بیانیه ای تند ،با انتقاد برجام ومذاکره با آمریکا، این حرکت تروریستی را محکوم کردم که موضوع انتقاد از برجام و دیدگاهم مبنی بر ضرورت استفاده از نیروهای انقلابی واصولگرا در معاونتها باعث شد تا با فشار استاندار وانعکاس این موضوعات به وزیر از مدیریت این شهرستان برکنار شوم.

بررسی دیدگاه شفاف سعید میرزایی که با ارسال مدارک ومستنداتی نیز همراه بود نشان می دهد که خشت اول اشتباه بی توجهی به ضرورت استفاده از نیروهای همفکر سیاسی را رابطین این انتصاب و شخص مدیر کل آموزش وپرروش استان را گذاشته اند و خود آنان باید پاسخگوی این رفتار خود یعنی انتصاب نیرویی که خط آنها را نمی خواند و از سویی نیز عزل زودهنگام آن باشند!

این نکته را هم باید اضافه کرد،حال که مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام به این نتیجه رسیده است که یک اصولگرای نباید سکاندار مدیریت آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی شود ،باید با این جابجایی موضوع تبدیل به احسن را نیز ملاک عمل قرار دهند ،چرا که قابل پذیرش نیست که یک مدیر با مدرک مرتبط دکترای تعلیم وتربیت از مدیریت جابجا و یک فرد همفکر با مدرک لیسانس را بعنوان مدیر این مجموعه منصوب شود !از اینرو باید به این نکته اهتمام داشت در کنار ضرورت به مولفه همفکری سیاسی و گرایشات فکری ،کارآمدی ،تخصص ومدرک تحصیلی نیز ملاک قرار گیرد تا خسران مدیریت غیر همفکر به آسیب مدیر همفکر غیر متخصص بدل نشود !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
درسته که ازاول باید توجه میکردن ولی اشتباه ازمشاوره ای بوده که داده شده ولی شجاعت میخواد اشتباه روپذیرفت واصلاح کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
از قدیم گفتن مورچه چیه تا کله پاچه اش چی باشه!!!
ایشان مگر تخصص سیاسی دارن که از برجام انتقاد کردن؟ اصلاً میدونه برجام چیه و مفادش چیه؟
اگر با دولت زاویه داشتین و از نظر شما اداره آموزش و پرورش شهرستان کوچک و نوبنیاد ملکشاهی هم باید سیاسی باشه با چه انگیزه ای این مسئولیت را قبول کردی و این همه سرمایه مملکت و وقت گرانبهایی که باید صرف برنامه ریزی آموزشی میکردی را تلف کردی؟
شما نه دوزیست هستی نه اصولگرا!!! فقط یک فرصت طلب متوهم هستی و بس!!
پاسخ ها
امیر حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
والله بچه پیش دبستانی هم میدونه برجام چه بلایی سر مملکت آورد، دلار 30هزاری پراید 100میلیونی و هزار بدبختی دیگه ولی خوب در مورد انتصاب ایشان من شنیدم مدیرکل آن زمان فقط دنبال سرپوش گذاشتن بر روی اتفاقات زمان انتصاب خانم تیژه بود و عجولانه تصمیم گرفت و برایش فرقی نمی کرد چه کسی را منصوب کند ولی خوب به نظرم عزل ایشان ربطی به مسائل کاری نداشت و کلا جنبه سیاسی داشت، اساسا کارایی برای مدیرکل مهم نیست ایشان مهدی مومنی محبوب ترین و تواناترین مدیر را هم عزل کرد چون ازش انتقاد می کرد ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
وقتی مدیرکل اشتباه انتخاب شود ، قطعا انتخابهای اشتباهی خواهد داشت . آقای زینیوند اگر توانمند بود از مدیرکلی لرستان عزل نمی شد . آموزش و پرورش استان ، حیات خلوت معاون وزیر است و ایشان بدون توجه به رزومه و توانمندی و صرفا بر اساس روابط و منافع خودش ، مدیران را منصوب می کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
میشه توضیح بفرمایید ارتباط برجام با پراید 100 میلیونی چی هست؟ مجید دلبندم اون خروج از برجام " و تحریم های یک‌جانبه آمریکاست که باعث این حال و روز مملکت شده نه برجام!! برجام یه چیز دیگه بود، إره!
ایل هزاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
خداوکیلی مدیرکل آموزش و پرورش رفتارهای عجیبی دارند ایشان حتی به همفکران خودش هم رحم نکرد عزت باپیری و مهدی مومنی را هم عزل کرد و به خاطر انتصاب حجت رشیدی با نمایندگان اصولگرا معامله کرد، جدای از این مباحث مشکل اصلی مدیرکل اینست که ایشان غیر بومی و خانواده ایشان ساکن تهران هستند و طبق اخبار واصله در طول سه هفته گذشته ایشان ایلام نبوده اند و برای لغو ابلاغ میرزایی به ایلام تشریف آورده اند همین امر باعث ارائه مشاوره های غلط به ایشان به علت عدم شناخت از استان می باشد و متاسفانه همین کار باعث لغو ابلاغ ایشان در لرستان شد به طور کلی:
۱_مدیرکل تمام بچه های نخبه چرداول را مورد بی مهری قرار داد.
۲_گاف بزرگ ایشان در ملکشاهی و انتصاب خانم تیژه بود برای ملکشاهی با کمتر ۳۰۰۰دانش آموز در طول شش ماه چهار رییس(تبت، کلانتری،میرزایی و زنجی) انتخاب کرد که در نوع خود بی نظیر است و اگر وزیر عرضه داشت همان موقع باید ایشان را جابه جا میکرد.
۳_عالم و آدم می دانند که جواد آزادی مدیرکل واقعی بود و ایشان بر روی سایلنت قرار داشتند حال با بی مهری نسبت به آزادی ایشان دوهفته است استعفا داده و اداره کل را ترک کرده اند.
۴_مدیرکل محترم کوچکترین اختیاری از خود ندارد و کنترل اداره کل از دست ایشان خارج شده است شاید بنده خدا دنبال اینست که با این حرکات عجیب و غریب لغو ابلاغ شود و از شر ایلام خلاص شودو به خانه برگردد
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
چه معزلی شده این آموزش ناپرورش ایلام.
درشو تخته کنین به بهانه کرونا حداقل .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
معضل!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
زبان بازی محبوبیت وتوانمندی نمیشود اوج توانمندی بعضی مدیران خارج کردن همسرازچرخه تدریس پردردسرابتدایی وگماشتن به عنوان معاون مدرسه است وگرنه به کسی که یک روز سابقه مدیرمدرسه هم نداشته ومدیرشده بارانت وحمایت سیاسی نمیگویند توانمند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
شنیدم مدیرکل به خاطر بیماری فرزندش وجراحیش مجبور شده بره تهران یه خورده انصاف خوبه بدوبیراه گفتن روهرکسی میتونه انجام بده ولی تاوان قضاوت بیجاسخته به شما چی میرسه؟
فرهنگی ملکشاهی
|
United States
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
درود بر شرف دکتر میرزایی ایشان در همان روزهای اول انتصاب در مقابل بی نظمی ایستاد بخدا من پارسال 24 ساعت کلاس داشتم و بعضی آقایان تو خانه خوابیده بودند یا تو ایلام دنبال کاسبی کردن بودن و از آموزش و پرورش حقوق می گرفتند و میرزایی هم صراحتا اعلام کرد که در سال گذشته بیش از 50 نیرو بوده اند که در هفته کمتر از 10ساعت تدریس کرده اند و حقوق کامل دریافت کرده اند ایشان با شجاعت همه آنها را در اختیار تخلفات گذاشت ولی انصافا میرزایی دار و دسته همه آنها را چید فساد در آموزش و پرورش ملکشاهی بیداد می کرد ولی مدیریت ایشان قانونی بود ولی نکته جالب اینجاست که به علت اتفاقات زمان تیژه و تخلفات گسترده زمان تبت دو تن از معاونان به تخلفات و ارزیابی عملکرد معرفی شدند و پرونده آنها در جریان است که زینی وند آسمان دوباره شتابزده عمل کرد و یکی از آنها را جایگزین میرزایی کرد!!!!
فردا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهران آقای سلیمانی سریعآ عزل شود چون.....
موسیان
|
United States
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سوتی های زینی وند پایانی ندارند بنظرم توهین ایشان به جامعه فرهنگی همچنان ادامه دارد خانه زر را با آن هم تجربه و مردم داری از ریاست موسیان برکنار و سموری نیروی غیربومی را جایگزین کرد که باعث اعتراضات گسترده شد، حیدر زنجی هم که ریس ملکشاهی شد در اعتراضات خانم تیژه نقش داشت و دارای تخلفاتی بود که بر اساس خبرها به تخلفات و ارزیابی عملکرد معرفی شد حالا زینی وند خطای دیگری کرد و او را منصوب کرد!!!!ااالبته خوشم آمد که میرزایی اصولگرا را برکنار کرد!
سپنتا
|
Netherlands
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دلیل اصلی حذف ایشان توهین به سلیمانی دشتکی در جلسه استاندار با فعالین اصولگرا بوده است، مدیرکل نباید زیر این خفت می رفت و به خاطر حرف استاندار استقلال آموزش و پرورش را خدشه دار می کرد.

#آموزش و پرورش را سیاسی نکنید.
استانداری
|
Netherlands
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
برکناری ایشان به علت واکنش به سخنرانی استاندار ایلام در اختتامیه روسای آموزش و پرورش و همچنین درگیری با استاندار در جلسه فعالین اصولگرا بوده است.....
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
جایگزین کردن یک نیروی بی انگیزه وغیربومی که درشرف بازنشستگی است به جای خانه زر درموسیان که ازمحبوبیت نسبی دربین همکاران برخوردار بود یک اشتباه محض بود که هزینه این اشتباه متوجه آموزش وپرورش منطقه موسیان در آینده خواهد شد نماینده ی مردم باید با ید با تزریق کمک به آموزش وپرورش دغه ها ی آن را حل کند نه با انتقام جویی های سیاسی
خیام
|
United States
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
جز معدود مواردی بود که امام جمعه ایلام در مورد آن در شبکه ایلام موضع گیری کرد و به صورت تلویحی از میرزایی دفاع کرد، به نظرم تنها علت عزل یک مدیر باید توانایی یا عدم توانایی مدیر باشد نه اصولگرا و اصلاح طلب، استاندار ایکاش اینقدر روی این موضوع حساس شده بود روی مباحث مهم استان مثل فقر و بیکاری و هزار بدبختی متمرکز می شد....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار