قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: بر اساس مطالعاتی که انجام شده مردم استان اردبیل با رضایت از فعالیت دستگاه های شهرستانی معتقدند توزیع امکانات به تناسب شان استان اختصاص داده نشده و این خطه از جایگاه واقعی خود فاصله دارد.
کد خبر: ۹۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 10 September 2015
به گزارش ایرنا، مرتضی میرباقری روز پنجشنبه نشستی با خبرنگاران استان اردبیل گفت: سال گذشته بررسی وضعیت اجتماعی کشور پس از 10 سال برای دومین بار با تاکید بر استان ها انجام شد که در آن مردم استان اردبیل از فعالیت دستگاه های اجرایی سطح استان و شهرستان ها اعلام رضایت کردند.
وی افزود: با این وجود مردم از مجموعه خدماتی که از سوی نهادهای دولتی ارایه می شود مانند اجرای پروژه هایی با پشتیبانی ملی از جمله احداث صنایع بزرگ در جهت اینکه استان در جایگاه خود بایستد، ناراضی هستند.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی بیان کرد: مردم توزیع عادلانه امکانات در سطح ملی را متناسب نمی دانند بدین معنی که توزیع امکانات و فرصت ها به گونه ای است که فکر می کنند سهم آنها از سرمایه گذاری و توسعه باید بیش از این میزان باشد.
او اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه کشور بر توزیع عادلانه فرصت ها تاکید شده که امیدواریم در تدوین آن به ظرفیت های استان اردبیل از جمله در زمینه گردشگری توجه شود.
میرباقری عنوان کرد: افزایش امکانات و سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در کنار ارتقای راه های دسترسی سایر استان های بزرگ به اردبیل می تواند این خطه را به قطبی قابل توجه تبدیل کند که البته اولویت باید با داخلی ها و سپس گردشگران خارجی باشد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تقویت ظرفیت های استان اردبیل در سال های آینده اظهار کرد: استان باید از نظر فرهنگی تقویت شده و در کنار توسعه زیرساختی ظرفیت ها برای میزبانی گردشگران آماده شود.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی هدف از سفر به استان اردبیل را تحلیل مسایل اجتماعی کشور در جمع صاحبنظران عنوان کرد و گفت: اردبیل مقصد بیست و دومین سفر استانی است که طی آن تلاش می کنیم ببینیم زیر پوست ایران چه می گذرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار