رییس کمیته علمی کروناویروس و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بیان داشت : با تحقیقات مختلفی که در حوزه اپیدمیولوژی انجام شده، پیش بینی می شود تا سال آینده در چنین زمانی نیز شرایط کرونا وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 20 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محسن مقدمی  با تاکید بر اینکه کرونا بی رحمانه در کمین است و با اشاره به شرایط کنونی آمار کووید ۱۹ در استان فارس ، به مردم هشدار داد: هیچ گاه نباید فریب کاهش ظاهری آمار کروناویروس را خورد؛ زیرا کرونا بی رحمانه در کمین سلامت ماست.

دکتر مقدمی در رابطه با وضعیت کنونی کرونا در استان فارس و کشور، گفت: در حال حاضر آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان نسبت به ماه گذشته و حتی ماه های گذشته، کاهش داشته و در بیمارستان ها و مراکز درمانی با کاهش مبتلایان مواجهیم که چنین شرایطی را در اردیبهشت سال جاری نیز تجربه کرده ایم.

او افزود: این وضعیت نشان دهنده این نیست که بیماری وجود ندارد، بلکه بیماری با قدرت، به قوت خود باقی بوده و هنوز در سطح استان و کشور وجود دارد و به هیچ وجه نشان دهنده این موضوع نیست که بیماری کووید۱۹، کنترل شده است.

معاون آموزشی دانشگاه، کاهش انتشار آمار ابتلا به این ویروس را به دلیل اعمال محدودیت ها، مقررات و شرایط موجود و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم دانست و هشدار داد: اگر توصیه های بهداشتی رعایت نشده و حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی ادامه پیدا کند، با زمستان بسیار سخت و دشواری روبرو می شویم.

او با اعلام اینکه تحقیقات ما نشان داده است که مهمترین راه انتشار این ویروس خطرناک، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی است، توصیه کرد: برای اینکه زمستان راحت تری پیش رو داشته باشیم، رعایت اصول بهداشتی می تواند کمک کند تا زمانی که واکسن مناسب در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد.

از دیروز تا امروز ۲۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار