با هدف ترویج فرهنگ اهدای کتاب؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از اهدای 8 هزار جلد کتاب توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان به کتابخانه های عمومی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 20 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، محمد مخدومی در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اعلام این خبر اظهار کرد: کتاب‌های اهدایی تبلیغات اسلامی، غالبا در موضوعات متنوع علمی، آموزشی، ادبی، ادبیات مقاومت، فرهنگی، دینی و اجتماعی است.
وی با تقدیر از اهدای کتاب توسط اداره کل تبلیغات اسلامی به کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: این اقدام بسیارارزنده و قابل تقدیر است و می تواند علاوه بر غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ اهدای کتاب در جامعه اثرگذار باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان ادامه داد: کتاب های اهدایی توسط این موسسه پس از تائید توسط کارشناس مربوطه بر اساس نیاز به کتابخانه های سطح شهرستان ارسال می شود که اعضا و علاقمندان بتوانند از آن ها استفاده کنند.
وی با اشاره به اجرای پویش « اهدای کتاب، اهدای آگاهی» توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بیان کرد: این طرح به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می شود.
مخدومی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح مردم و خیرین کتاب می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.
وی بابیان اینکه هم اکنون 800 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع و گوناگون در کتابخانه های عمومی کردستان وجود دارد، بیان کرد: این استان دارای 82 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با 50 هزار عضو فعال است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار