مصرف اینترنت در استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال و قبل از شیوع بیماری کرونا ۲ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 28 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: مصرف متوسط پهنای باند روزانه استان فارس در این مدت ۷۵۰ گیگابیت برثانیه بوده که در برخی روز‌ها شاهد افزایش مصرف تا ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه بوده ایم.

مهرداد سهرابی افزود: پارسال متوسط پهنای باند مصرفی روزانه استان بین ۴۵۰ گیگابیت برثانیه تا ۵۰۰ گیگابیت برثانیه بود.

وی گفت: استان فارس به عنوان هاب منطقه جنوب بوده و در حوزه خدمات زیرساختی علاوه بر سرویس‌هایی که توسط استان ارایه می شود یکی از درگاه‌های اصلی کشور هم محسوب می‌شود و از استان‌های طراز اول کشور در این حوزه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهارداشت: پهنای باند ورودی به استان فارس در یک سال گذشته با ۴۵۶ گیگابیت برثانیه افزایش ظرفیت به هزار و ۸۴۳ گیگابیت برثانیه و پهنای باند خروجی استان با ۱۴۰ گیگابیت برثانیه افزایش به هزار و ۲۵۰ گیگابیت برثانیه رسیده است.

سهرابی گفت: در همین مدت پهنای باند بین الملل یا اینترنت به ۸۴۰ گیگابیت برثانیه ارتقا یافته است که با رشد ۳۲۰ درصدی همراه بوده است و شبکه انتقال نیز با ۵۹۶ گیگابیت برثانیه افزایش به ۳۰۹۳ گیگابیت برثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات به دو برابر افزایش یافت و هیچ مشکلی در تامین پهنای باند در استان وجود ندارد، تاکید کرد: انتقال پهنای باند به روستا‌ها نیازمند کار‌های عمرانی و انجام عملیات اجرایی می‌شود که این موضوع نیز زمان زیادی می‌برد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات موجود، با اقدامات صورت گرفته در استان فارس بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ارتباط صوت را دارند و دسترسی لازم به اینترنت پرسرعت برای دو هزار و ۱۲۲ روستا از مجموع دو هزار و ۲۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم شده و این روستا‌ها به یکی از سرویس‌های اینترنت پرسرعت ثابت و سیار دسترسی دارند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس در خصوص توسعه خدمات اینترنت پر سرعت در شهر‌های استان گفت: هم اینک ۱۰۲ شهر استان از خدمات نسل ۳ و ۴ تلفن همراه برخوردارند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از ۷۰ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار