رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اظهار داشت:امسال بیش از ۴٠ میلیارد تومان گل و گیاه برای توسعه فضای سبز شهر خریداری شده است و تا پایان سال چهره شهر شیراز متفاوت‌تر از قبل خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 31 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در نشست خبری، گفت: سرانه فضای سبز استاندارد در کشور‌های توسعه یافته به ازای هر نفر حدود ٣٠متر مربع است که وضعیت شیراز به دلیل وجود باغات قصردشت از سایر کلانشهر‌های کشور بسیار بهتر است.

محمدرضا زندیه افزود: بر این اساس امروز سرانه فضای سبز شیراز با احتساب باغات قصردشت ٢٢متر مربع به ازای هر نفر است و بدون احتساب باغات به ١۵متر مربع می‌رسد و با توجه به کاشت نیم میلیون اصله درخت و درختچه تا پایان سال سرانه فضای سبز شهر یک متر افزایش می یابد.

او در خصوص فعالیت پلیس فضای سبز نیز که چند سال قبل کلید خورد، افزود: در رابطه با پلیس فصلی سبز یا گشت حفاطت از فضای سبز این وظیفه ذاتی سازمان ماست که از گذشته وجود داشته و در حال حاضر هم ادامه دارد.

زندیه تصریح کرد: همچنین شناسنامه دار کردن درختان شهر به منظور جلوگیری از تخریب همچنان تداوم دارد و ما تمامی تلاش خود را برای حفاظت از داشته‌های خود انجام می‌دهیم.

او گفت: همچنین در بحث قطع درختان و برخورد با متخلفان با قاطعیت در کمیسیون ماده ۷ با دقت دنبال می‌شود و در ساخت و ساز‌ها نیز تلاش می‌کنیم کمتر درختی قطع شود و بیشتر درختان را جابه‌جا می‌کنیم.

زندیه در خصوص خطر درختان خشک برای شهروندان، گفت: در این ارتباط اگر ثابت شود درختی خشک شده و خطرناک هست راهی جز قطع آن و کاشت درخت جدید وجود ندارد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اظهار داشت: امسال ١٠٠ میلیارد تومان برای نورپردازی شهر هزینه شده است و تا دهه فجر شاهد افتتاح برخی پروژه‌های کلان این حوزه خواهیم بود که از جمله آن‌ها می‌توان به رونمایی از بلوار‌های مدرس و زند، پل کابلی ولیعصر (عج)، تقاطع‌های شهید رودکی، شهیدان یغمور، شهدای کشن و چپ گرد صدرا اشاره کرد.

او اظهار داشت: همچنین امسال بیش از ۴٠ میلیارد تومان گل و گیاه برای توسعه فضای سبز شهر خریداری شده است و تا پایان سال چهره شهر شیراز متفاوت‌تر از قبل خواهد شد.

زندیه گفت: یکی دیگر از طرح‌های جدید ما در حوزه فضای سبز شهر پویش هر شیرازی یک درخت است که در این طرح که اسفندماه اجرا می‌شود ۵۰ هزار درخت سرو و نارنج خریداری شده میان شهروندان شیرازی توزیع می‌شود و در این راستا در زمان اعلام شده در هر کدام از مناطق ۱۱ گانه یک ایستگاه ایجاد و شهروندان پس از ثبت درخواست در سامانه مربوط درختان مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: علاوه بر این هر جمعه در یک حرکت خودجوش با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بذر درخت در ارتفاعات کلانشهر شیراز کاشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار