رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اولین محموله واکسن کووید۱۹ به تعداد ۳۶۰ دز ( برای ۱۸۰ نفر) وارد استان و به کادر درمان شاغل در بخش های آی‌سی‌یو تزریق شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 09 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، دکتر فرزین رضاعی روز سه شنبه در حاشیه واکسیناسیون کادر آی سی یو بیمارستان توحید، اظهار داشت: اولین محموله واکسن خارجی برای واکسیناسیون ۱۸۰ نفر به دست ما رسید و در این مرحله کادر شاغل در بخش‌های آی سی یو مشمول این واکسن هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۷۶۰ نفر در کل استان در بخش‌های آی سی یو فعالیت دارند، افزود: محموله امروز در ۲ مرحله به فاصله ۲۱ روز تزریق می‌شود که هر ۲ دز مورد نیاز در قالب محموله امروز وارد استان شده است.

رضاعی گفت: به تدریج در هفته‌های آینده محموله‌های دیگری وارد استان خواهد شد و همه تمهیدات لازم برای زنجیره صف انجام شده تا این کار به سرعت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه، شروع واکسیناسیون دریچه امیدی برای مقابله با کرونا به شمار می‌رود افزود: انتظار داریم کردستان از استان‌های پیشتاز در قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نفرات بعدی مشمول واکسیناسیون در استان را بقیه کارد درمان اعلام و اظهار داشت: در مراحل بعدی افراد پرخطر بر اساس پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت و درمان علیه کووید ۱۹ واکسن دریافت می‌کنند.

رضاعی یادآور شد: بنا بر اعلام وزرات بهداشت ودرمان هر هفته همین مقدار و یا بیشتر واکسن وارد استان می‌شود که با توجه به میزان واردات و شروع آن هیچ هفته‌ای محروم نخواهیم بود.

وی افزود: امروز ۱۷ نفر از کادر درمان بخش آی سی یو در قروه و ۲۰ نفر در بیمارستان توحید سنندج واکسن بیماری کووید ۱۹ را دریافت کردند که به عنوان کسی که زجر و زحمات همکاران خود را در یک سال اخیر دیده‌ام، از این بابت خوشحال هستم.

رضاعی تاکید کرد:، اما این خوشحالی نباید منجربه بی خیالی شود چرا که واکسیناسیون فرآیندی طولانی دارد و متوقف کردن چرخه انتقال نیازمند زمان است.

وی گفت: شروع واکسیناسیون جای امیدواری و خوشحالی دارد، ولی به معنای رفع خطر بیماری نیست و باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک باید همچنان ادامه داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار