بخشدار مرکزی چرداول از سرمایه گذاری 15 میلیارد ریالی برای بهره برداری از مجتمع باغبانی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 13 September 2015
بخشدار مرکزی چرداول از سرمایه گذاری 15 میلیارد ریالی برای بهره برداری از مجتمع باغبانی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام،آیت قیصربیگی گفت: این مجتمع باغبانی به گستره هشت هکتار دارای درختان گردو، سیب و هلو و چندین هکتار باغ انگور سفید و سیاه بی دانه است.
وی افزود: این مجتمع برای نخستین بار در شهرستان توسط یک بخش خصوصی با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریالی ایجاد شده و برای 15 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
وی ادامه داد: همچنین باغ پسته در این شهرستان به وسعت یک هکتار با سرمایه گذاری 800 میلیون ریالی و اشتغالزایی برای سه نفر در روستای صیدنظری علیا واقع در بخش مرکزی شهرستان چرداول ایجاد شده است.
بخشدار مرکزی چرداول با یادآوری اینکه شغل اغلب مردم این شهرستان کشاورزی است گفت: رسیدگی به امورات پیش روی کشاورزان می تواند نقش مهمی در توسعه این منطقه از استان داشته باشد.
قیصربیگی مشکلات عمده بر حوزه کشاورزی و باغداری در این منطقه را کم آبی ناشی از خشکسالی اعلام کرد و گفت: عدم پراکنش باران و کمبود بارندگی مناسب موجب دغدغه کشاورزان و باغداران منطقه شده است.
وی تاکید کرد: راه حل کمبود آب در منطقه علاوه بر مکانیزه کردن کشاورزی و استفاده از اصول علمی برای جلوگیری از هدر رفت آب می تواند توجه به امر سدسازی در بستر رودخانه های دایمی و جلوگیری از هدر رفتن آب های فصلی در منطقه باشد.
وی ادامه داد؛ از آنجا که این شهرستان مستعد صنعت کشاورزی و باغبانی است، کشت محصولات کشاورزی همچون جو، گندم، ذرت، حبوبات و صیفی جات و در حوزه باغبانی کاشت درختان انگور، پسته، زیتون و ... که نیاز به آب کمتری دارند، می تواند در اولویت کاری کشاورزان باشد.
شهرستان چرداول با 52 هزار اراضی قابل کشت از مهم ترین قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه برنج در استان ایلام است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار