رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: پلیس تدابیر ویژه‌ای را برای هفته پایانی سفرهای تابستانی امسال در نظر گرفته است تا ترددها راحت، روان و کم‌حادثه اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۹۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 16 September 2015

سید حجت فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: اکیپ‌های پلیس در آخرین روزهای شهریور با استقرار در محورهای مواصلاتی استان تلاششان بر این است تا در همه محورها با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد و انجام سفر کم حادثه را شاهد باشیم تا در فاز برگشت مسافرت‌های تابستانی با کمترین حوادث ناگوار و تلخ رانندگی روبه‌رو شویم.

وی افزود: از تمام هموطنان انتظار می‌رود برای روزهای پایانی سفر خود از مبدا تا مقصد برنامه‌ای مدون داشته باشند و به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه‌ای را استراحت کرده و اجازه ندهند خستگی‌های راه بر آنها مستولی شود.

رئیس پلیس راه استان اردبیل به کاهش تصادفات جرحی و فوتی در شش ماه نخست امسال در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: در نیمه اول امسال جاده‌های استان اردبیل به نسبت سال‌های گذشته کمتر قربانی گرفته و این حکایت از بالا رفتن آگاهی‌ها و هوشیاری مردم در مراقبت و خویشتن‌داری بیشتر در امر رانندگی است که قطعاً همه از این امر و اتفاق مبارک در کاهش تصادفات و بالا رفتن آمار ایمنی در تردد جاده‌ها خوشحال هستند.

فتاحی با هشدار به رانندگان در استفاده از گوشی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: رانندگان به هیچ‌وجه نباید در هنگام رانندگی از این وسایل و امکانات که برای رانندگی مخاطره‌آمیز است استفاده کنند چراکه به هنگام محاوره و صحبت با تلفن همراه بخش عظیمی از تمرکز به سمت جواب و سئوال کردن در تلفن همراه می‌رود و جلوی سرعت عکس‌العمل مناسب از سوی راننده در هنگام رانندگی گرفته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بیشترین تخلفات ثبت شده در این مدت در کنار سرعت و سبقت غیر‌مجاز مربوط به صحبت کردن راننده با تلفن همراه بوده که انتظار داریم مسافران و افرادی که در داخل خودرو هستند راننده بی‌احتیاط را متوجه خطرات و آسیب‌های صحبت با تلفن همراه کنند تا برخی مشغولیت‌ها زمینه بروز تصادفات و تلفات رانندگی را فراهم نیاورد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل به محدودیت‌های ترافیکی در برخی از مسیر‌ها در یک هفته آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به سنگینی تردد و ترافیک احتمالی در محور اردبیل ـ آستارا ـ گردنه حیران تردد خودروهای سنگین در این محور در روزهای تعطیل ممنوع خواهد بود و امیدواریم رانندگان خودروهای سنگین باری و حمل و نقل به غیر از حمل‌کنندگان مواد سوختی و مواد غذایی فاسدشدنی از این امر اجتناب کرده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار