نخستین کنگره ملی امامزادگان با محوریت امامزاده حسین بن موسی الکاظم در شهرستان طبس ۱۳ و ۱۴مهرماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 17 September 2015


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ مقاله از سطح کشور برای کنگره ملی امامزادگان به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: نخستین کنگره ملی امامزادگان با محوریت امامزاده حسین بن موسی الکاظم در شهرستان طبس ۱۳ و ۱۴مهرماه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: 13 و 14 مهرماه نخستین کنگره ملی امامزادگان در شهرستان طبس با حضور شخصیت‌های کشوری برگزار می‌شود.
وی افزود: این کنگره نخستین کنگره ملی با عنوان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس است که در سال گذشته به صورت استانی و امسال به صورت کشوری برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برای این کنگره بیش از 200 مقاله تاکنون به دبیرخانه ارسال شده و مقالات در دست داوری بوده که قرار است از مقالات برتر کتاب چاپ شود.
گرایلی افزود: مقالات همایش حول سه محور شخصیت شناسی حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، نقش فرهنگی امامزادگان وبررسی جلوه‌های معماری امامزادگان و بقاع متبرکه است و مقالاتی که توسط داوران به عنوان برتر شناخته شوند، برای حضور در این برنامه از آنها دعوت می‌شود و در دو روز اجرای کنگره مقالات خود را ارائه می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امامزادگان نماد گرایش‌های مذهبی و باور اعتقادی مسلمانان بوده و مرقد مطهر امامزادگان به عنوان کانون‌های جوشش، عواطف و احساسات دینی و بررسی زندگی آن امامزادگان از نظرهای علمی، جهادی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی باید بتواند بستر رشد و تعالی روح انسان را فراهم کند.
گرایلی با بیان اینکه محور اساسی ترویج فرهنگ و معارف مصومین(ع) است، افزود: سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و به منظور هم افزایی و همگرایی با دیگر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور بهره گیری از آثار برکات این بزرگواران با عنوان کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه استان دارای 100 امامزاده و بقاع متبرکه است، گفت: در این برنامه مهمانان کشوری از جمله معاونت فرهنگی سازمان اوقاف کشور، به همراه دو نفر از بعثه مقام معظم رهبری حضور دارند و این برنامه با همکاری آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس برگزار می‌شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار