رئیس کمیسیون صنایع مجلس:
رئیس کمیسیون صنایع مجلس بابیان اینکه بانک‌ها ۴۰ درصد منابع تسهیلات را باید به بخش تولید اختصاص دهند، گفت: تحقق این مهم می‌طلبد تا دولت نیز از این بند قانون برنامه ششم توسعه حمایت کند.
کد خبر: ۹۶۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 20 May 2021

بانک‌ها ۴۰ درصد منابع تسهیلات را به بخش تولید اختصاص بدهند

 

به گزارش تابناک سمنان  عزت‌الله اکبری ظهر پنج‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی سمنان ضمن بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه آورده شد که بانک‌ها باید ۴۰ درصد منابع تسهیلات را به بخش تولید اختصاص دهند، ابراز داشت: حمایت دولت در این بخش و الزام بانک‌ها به رعایت این اصل می‌تواند جهش خوبی به تولید که همانا تحقق شعار منویات رهبر معظم انقلاب است، دهد.

وی با بیان اینکه آزاد شدن در صورت اینکه نتیجه مذاکرات به سمت واردات بی‌رویه انواع کالا سوق داده شود صنایع با مشکلات جدی مواجه خواهند شد، افزود: این به یکی از نگرانی‌های بزرگ تولیدکنندگان تبدیل‌شده است که باید گام‌ها نحوی برداشته شود تا صاحبان صنایع احساس امنیت و آسایش داشته باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه مجلس از تولید ملی حمایت لازم را خواهد کرد، ابراز داشت: باید در ورود شرکت‌های خارجی به کشور به نحوی رفتار شود که حضور آن‌ها تقویت صادرات و ارتقا تولید ملی را به همراه داشته باشد لذا مجلس دراین‌بین همه توان خود را به کار خواهد بست.

اکبری بابیان اینکه دولت می‌بایست برای افزایش صادرات برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد، تصریح کرد: جهش تولید در کشور وجود دارد منتها می‌بایست برای صادرات به‌گونه‌ای عمل کرد که این تولیدات بتواند به ارزآوری و اقتصاد کشور کمک کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر نیز تلاش شد تا واحدهای نیمه تعطیل یا در شرف تعطیلی مجدد به چرخه اقتصادی کشور بازگردند و همچنین فعالان اقتصادی به علت مشکلات بدهی روانه زندان نشوند بلکه به نحوی کار صورت گیرد تا تولیدکننده بتواند سرپا بایستد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار