مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان، دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و حجت‌الاسلام محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳ 02 March 2015

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با معرفی نفرات برتر در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در دو بخش خواهران و برادران به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان، دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و حجت‌الاسلام محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری در این مراسم گفت: تمام انحرافاتی که در جهان اسلام از آغاز تا کنون پیش آمده ریشه در دین داری دین ناشناسان دارد، آنها همچون کسانی هستند که قرآن را بالای نیزه بردند و در مقابل علی (ع) ایستادند.

وی با بیان این که رسیدن به کمال و نهایت رشد انسان در این است که دین شناس باشد، افزود: دینداری با دین شناسی متفاوت است، بسیاری از مردم دیندار هستند، اما دین شناس نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دین شناس بودن محقق نمی شود مگر با پیدا کردن معرفت دینی از طریق تعمق بر مفاهیم عمیق قرآنی.

وی با بیان این که نگاه عارفانه، عاشقانه و عالمانه رهبر انقلاب به قران عامل مهم انتشار و تبلیغ فرهنگ قرآنی در جهان است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز شیعیان بهترین جایگاه را در مجامع بین المللی برای شناساندن معارف قرانی به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: ضرر دینداران دین ناشناس بدین شکل است که کسی که معرفت ندارد هر چیزی را که رنگ دین داشته باشد قبول می‌کند حتی اگر از زبان مخالفان دین باشد.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به موضوع تحدی و مبارزه در قرآن کریم یادآور شد: یک بعد از اعجاز قرآن مربوط به فصاحت، بلاغت، ادبیات و ظاهر کلام‌الله است و تا قیامت کسی قادر نخواهد بود سخنی مانند آن و به زیبایی آن بیاورد.

ناطق‌نوری  افزود: امروز جوانان شیعه ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی بیشترین نقش را در نشر قرآن و معارف عمیق آن دارند که نگاه عارفانه، عاشقانه و عالمانه مقام معظم رهبری به این مقوله موجبات موفقیت‌های روزافزون جوانان کشور را در عرصه‌های بین‌المللی قرآنی فراهم آورده است.

در این دوره از مسابقات که با شرکت 470 نخبه قرآنی در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، قرائت، ترتیل و مفاهیم به مدت یک هفته در تبریز برگزار شد،

از این تعداد 250 شرکت کننده برادر و 220 شرکت کننده خواهر بودند که پس از انجام یک هزار و 920 مسابقه در 381 شهرستان و 280 مسابقه استانی در 31 استان به این دوره از رقابت‌های قرآنی راه یافته بودند.

 ده نفر از شرکت‌کنندگان هر رشته با کسب رتبه‌های برتر جواز حضور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران را کسب کردند.

نفرات برتر هر رشته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی که اواخر رجب و اوایل شعبان در سال 94 برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری بزرگسالان قرآن کریم از ششم تا یازدهم اسفندماه برگزار شد که مسابقات برادران در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی و خواهران در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار شد.

این دوره از مسابقات با معرفی رتبه‌های برتر این رشته، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار