ظهور و بروز اراده ملی؛
مردم شاهرود و شهرها و روستاهای تابعه یک بار دیگر با حضور پر رنگ در شعبه های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بار دیگر شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشته اند.
کد خبر: ۹۷۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 18 June 2021

نمایش شعور سیاسی مردم شاهرود در شعبه‌های اخذ رای

 

به گزارش  تابناک سمنان مردم شاهرود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶  مشارکت ۸۲ درصدی را ثبت کردند و از ۱۶۰ هزار نفر افراد واجد شرایط رای دادن ، بیش از ۱۳۲ هزار برگ رای به صندوق ها ریخته شد.

به رغم این که قرار بود رای گیری از ساعت هفت بامداد آغاز شود ، اما وجود مشکلاتی در سامانه احراز هویت رای دهندگان موجب تاخیر در این امر شد و مردم حاضر در شعبه های اخذ رای در شاهرود دقایقی دچار معطلی شدند.

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود در گفت و گو با ایرنا دلیل این امر را قطعی موردی اینترنت اعلام کرد و گفت: اکنون مشکل احراز هویت برطرف شده است.

 وی از مردم خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شعبه های اخذ رای حضور یابند.

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان شاهرود ۲۳۸ شعبه اخذ رأی فعالیت دارد که از این تعداد ۱۹۳ صندوق ثابت و ۴۵ شعبه سیار است. همچنین پنج شعبه ویژه انتخابات ریاست جمهوری و ۱۵ شعبه ویژه بانوان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در این دوره در شهر شاهرود ۱۰۴ نفر برای تصاحب هفت کرسی شورا با یکدیگر رقابت می کنند. بنا بر اعلام مسئولان ستاد انتخابات شهرستان شاهرود تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره به نسبت دور قبل حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته فرماندار شاهرود بیش از ۶ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی، نظامی و انتظامی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان شاهرود نقش ایفا می کنند.

همچنین امسال حدود ۱۶۰ هزار نفر در شهرستان شاهرود واجد شرایط رأی هستند که از این تعداد حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر را رأی اولی ها تشکیل می دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار