معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این تعداد، ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.
کد خبر: ۹۷۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 21 June 2021
دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تزریق و دریافت واکسن کرونا در استان اظهار داشت: تاکنون ۱۲ مرحله واکسن علیه این ویروس به استان اختصاص یافته و برای گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است.

وی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: تا کنون ۵۹ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ هزار دوز واکسن در نوبت اول و دوم به جامعه هدف تزریق شده است افزود: از این تعداد ۶۵ هزار و ۸۹ نفر در مرحله اول و ۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

دکتر قادری با اشاره به اینکه در روز‌های آتی برای تزریق دوز دوم اقدام می‌شود، ادامه داد: با فاصله افتادن بین تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا، اثر بخشی آن کاهش نخواهد یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به دریافت کنندگان مرحله اول واکسن کرونا توصیه کرد تا منتظر ارسال پیامک برای تزریق دوز دوم واکسن باشند و تاکید کرد: شهروندان از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مجموعه سلامت استان کردستان باشند.

وی با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشان دهنده خاموشی بیماری نیست، از شهروندان درخواست کرد با مجموعه کادر بهداشت و درمان همکاری نموده تا با رعایت پروتکل‌ها و پوشش همگانی واکسیناسیون زنجیره این بیماری قطع شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار