رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای سومین روز متوالی در یک هفته اخیر، در استان روز بدون فوتی ناشی از ابتلای به کرونا ثبت کرد.
کد خبر: ۹۷۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 23 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از ایرنا کردستان، دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که ۳۶ نفر کمتر از تعداد بیماران شناسایی شده ۲۴ ساعت ماقبل آن است.

وی با بیان اینکه روند ابتلا و بستری در استان رو به کاهش است، افزود: ۲۲۳ بیمار همچنان در مرکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۸ نفر به علت شدت بیماری، در بخش‌ای سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان گفت: ۱۴۰ بیمار در سنندج، ۲۴ بیمار در مریوان، ۱۷ بیمار در کامیاران، ۱۵ بیمار در بانه، ۱۲ بیمار در سقز، پنج بیمار در دیواندره، چهار بیمار در قروه، چهار بیمار در بیجار و ۲ بیمار در دهگلان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: دورهمی خانوادگی و حضور بدون ماسک در اماکن عمومی ۲ عامل مهم و قابل توجه از دلایل اصلی انتقال بیماری کرونا است.

رضاعی یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه در بحران کرونا برای پیشگیری از این ویروس را انجام واکسیناسیون کرونا اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این تعداد، ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۲ پارت واکسن علیه این ویروس به استان اختصاص یافته و برای گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است.

رضاعی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: تا کنون ۵۹ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این مقدار ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

رضاعی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ هزار دوز واکسن در نوبت اول و دوم به جامعه هدف تزریق شده است افزود: از این تعداد ۶۵ هزار و ۸۹ نفر در مرحله اول و ۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

وی یکی از دلایل فوت بیماران مبتلا به کرونا را ترس و تاخیر در مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی بدلیل توجه به شایعات فضای مجازی دانست و افزود: بیماران در وضعیت حاد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که در این شرایط نجات جان آنان با مخاطره همراه می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار