کد خبر: ۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳ 03 March 2015

به گزارش خبرنگار ما ، حميد قاسمي، مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي، با اعلام اينکه به مناسبت روز جهاني حيات وحش بازيد از موزه تاريخ طبيعي و تنوع زيستي آذربايجان شرقي به مدت 4 روز از يازده لغايت چهاردهم، اسفند 93، رايگان است.

وی گفت: اين اقدام با هدف آشنايي هر چه بيشتر مردم با محيط زيست و تنوع زيستي استان و آگاهي رساني به آنها درباره اهميت حفظ حيات وحش انجام گرفته است.

وي افزود: حيات وحش و تنوع زيستي، ميراث ارزشمندي است که بشر آن را از نسل‌هاي قبل به امانت گرفته است و بايد به نسل‌هاي بعد بسپارد و حفاظت از آن، ريشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها دارد.

قاسمي گفت: در استان آذربايجان شرقي بيش از 346 گونه جانوري موجود مي ­باشد که شامل 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دو زيست و 27 گونه ماهي است.

وي اضافه کرد: عمده­ ترين گونه ه­اي پستانداران و پرندگان حمايت شده يا کمياب که در چتر حمايت اداره کل حفاظت محيط زيست استان قرار دارند عبارتند از: مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ­اي، کل و بز وحشي، سياه گوش، گربه وحشي و پرندگان حمايت شده ­اي، همچون سياه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و ساير پرندگان شکاري و طيف وسيعي از پرندگان کوچک (پاسري فرم­ها) از آن جمله‌اند.

مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي بيان کرد:علاوه بر آن زيستگاه ­هاي آبي مهم و با ارزشي در اين استان وجود دارد که تالاب بين­ المللي قوريگل و تالاب­ هاي حاشيه درياچه اروميه، جنگل­ ها و زيستگاه­ هاي حاشيه ارس و درياچه­ هاي پشت سدها که مأمن پرندگان متنوع و حمايت شده، درحال انقراض و آسيب پذير مي ­باشد، از آن جمله ­اند.

افزودني است: موزه تاريخ طبيعي تبريز داراي مجموعه هاي متنوع جانوري منحصر به فرد از جمله 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13 گونه خزنده، 9 گونه آبزي، دو نوع سنگواره و نمونه هايي از سخت پوستان و بندپايان است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :