کد خبر: ۹۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 19 September 2015
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از بهره‌برداری از 200 کیلومتر فیبرنوری رشت ـ آستارا خبر داد.
خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از 200 کیلومتر فیبرنوری رشت ـ آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیروس رضایتی عصر امروز در جریان بازدید از مرکز دیتاسنتر گیلان با اشاره به شبکه قدیمی فیبرنوری در استان اظهار کرد: شبکه مذکور 500 کیلومتر طول دارد و از طریق استان‌های مازندران، قزوین و اردبیل به گیلان وصل می‌شود.

وی از توسعه 430 کیلومتری شبکه فیبرنوری در گیلان خبر داد و افزود: 200 کیلومتر از شبکه فیبرنوری در مسیر رشت ـ آستارا به بهره‌برداری رسیده و در آینده نزدیک باقی‌مانده شبکه به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایتی با بیان اینکه شبکه فیبرنوری رشت ـ چابکسر 90 درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: 50 درصد از شبکه فیبرنوری در مسیر لوشان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، شبکه فیبرنوری استان را در مجموع 930 کیلومتر خواند و بیان کرد: گیلان با وجود شبکه مذکور دارای جایگاه خوبی است.

وی وجود پهنای باند در زیرساخت شبکه اینترنت را مهم عنوان کرد و گفت: اکنون پهنای باند گیلان 32 گیگابایت است و تنها از 9 گیگابایت آن استفاده می‌شود و 23 گیگابایت ظرفیت خالی داریم.

رضایتی با اشاره به وجود 80 هزار کانال سوئیچ مخابراتی در استان، خاطرنشان کرد: کانال‌های مذکور ارتباط تلفنی گیلان با دیگر استان‌ها و بین‌الملل را برقرار می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به استفاده از 21 هزار کانال تلفنی در استان اشاره کرد و یادآور شد: 60 هزار کانال ظرفیت خالی در استان داریم بنابراین در مجموع گیلان از نظر زیرساختی مشکلی ندارد و در آینده به مشکل بر نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه فیبرنوری بستری برای ارتباط شبکه اینترنتی است، اظهار کرد: به دلیل اینکه کابل مسی ظرفیت کمی دارد جای خود را به فیبرنوری می‌دهد.

رضایتی به ظرفیت فیبرنوری در افزایش پهنای باند اشاره کرد و افزود: فیبرنوری می‌تواند تلفن، رادیو، امواج دیتا، داده و ... را از خود عبور دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به شبکه جهانی اینترنت، بیان کرد: بسیاری از کشورها در کنار شبکه مذکور شبکه ملی اطلاعات را ایجاد می‌کنند و این موضوع در ایران در حال پیگیری است.

وی به مراجعه بسیاری از کاربران با سایت‌های داخلی کشور اشاره کرد و گفت: افراد نیازی به وارد شدن به شبکه جهانی اینترنت ندارند و می‌توانند از شبکه ملی استفاده کنند.

رضایتی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات از امنیت کامل برخوردار است، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کند و تمام سازمان‌های دولتی باید به این شبکه متصل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار