کد خبر: ۹۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 19 September 2015

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد به همین دلیل در چشم انداز آینده به دنبال کسب یک درصد از سهم بازار تجارت علمی جهان به خصوص در حوزه IT هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، مرتضی براری در اختتامیه همایش هکاتون که شامگاه روز گذشته(27 شهریور) در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، گفت: در حال حاضر میزان تجارت علمی جهان به دو هزار 600 میلیارد دلار می‌رسد و ما به دنبال کسب سهم یک درصدی از این بازار هستیم.

وی افزود: ایران یک درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و استفاده درست از پتانسیل‌های زیرساختی و انسانی، یک درصد از تجارت علمی جهانی را به خود اختصاص دهیم.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: یک درصد از این سهم تقریبا معادل 100 هزار میلیارد تومان است در حالی که کل بودجه عمرانی کشور 20 هزار میلیارد تومان است و این رقم ها اهمیت این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در خصوص پتانسیل نیروی انسانی کشور و نقش آن در تجارت علمی جهان تصریح کرد: حدود چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند که 17 درصد از این دانشجویان در حال تحصیل در حوزه IT هستند که معمولا نیز با رتبه‌های علمی بالا به این رشته وارد می‌شوند.

براری به کاهش هزینه خدمت رسانی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تا قبل از فراگیری فناوری اطلاعات در کشور هزینه انجام یک خدمت دولتی هزار تومان بود که به تدریج با فراگیری شبکه‌های IT این رقم به 100 تومان و در حال حاضر به 15 تومان رسیده است.

این مسئول اهمیت افزایش پهنای باند در سراسر کشور را یادآور شد و افزود: پهنای باند با خود توسعه به همراه می‌آورد به همین دلیل با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در اختیار داریم در حال حاضر آماده ارائه پهنای باند در هر نقطه از کشور هستیم.

وی از دستاوردهای دیگر فناوری اطلاعات در کشور گفت و اظهار کرد: علاوه بر کاهش هزینه خدمات‌رسانی، این فناوری می‌تواند با خود بهره وری و رفاه بیشتر و ایجاد کسب و کارهای جدید را به همراه داشته باشد.

براری به اهمیت برگزاری همایش‌های فناورانه به خصوص در حوزه IT اشاره کرد افزود: این همایش‌ها نباید پس از پایان به فراموشی سپرده شود بلکه باید به مدیریت دستاوردهای آن پرداخت و به جذب استعدادهای معرفی شده اقدام کرد.

معاون وزیر ارتباطات در پایان از اعتبار 120 میلیاردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسهیل‌گری فضای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در نظر دارد برای فراهم ساختن فضای کسب و کارهای جدید وام‌هایی با سود کم پرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار