رییس سازمان کشاورزی لرستان:
رییس سازمان کشاورزی لرستان گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم آبی و دیم ویژه مناطق گرم و سرد استان از ابتدای فصل برداشت این محصول در استان خریداری شده است.
کد خبر: ۹۷۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 05 July 2021

به گزارش تابناک لرستان،  اسفندیار حسنی مقدم یکشنبه شب در جلسه کمیته فنی بذر استان افزود: تاکنون ۷۰ درصد برداشت گندم استان انجام شده و ۳۰ درصد باقی مانده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در زمان باقیمانده نیز سه هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم خریداری شود و در مجموع  میزان خرید به ۲۲ هزار تن تن برسد که با توجه به بروز پدیده خشکسالی در یک سال اخیر تهیه این مقدار بذر یک موفقیت بزرگ است.

وی ادامه داد: کاهش بارش باران و در نتیجه خشکسالی شرایط ویژه‌ای در تامین بذر فراهم کرده است  و به کشاورزان توصیه می شود از مزارع خود، نسبت به ذخیره سازی بذر خود مصرفی اقدام نمایند.

حسنی مقدم نمایندگان بازرسی و حراست سازمان جهاد کشاورزی لرستان را مامور کرد فصل پاییز در زمان کشت گندم، نظارت لازم را بر توزیع بذر داشته باشند و ورودی و خروجی انبارها را در قالب سامانه طراحی شده مدیریت نمایند.

وی تاکید کرد: باید از خروج بذر استان بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری شود در غیر اینصورت محموله قاچاق محسوب شده و توقیف می شود.

حدود ۳۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم لرستان است که امسال پیش بینی شده است به دلیل خشکسالی برداشت این محصول از حدود ۳۵۰ هزار هکتار در سال گذشته به کمتر از ۲۰۰ هزار هکتار کاهش یابد.

پیش از این اعلام شده بود برنامه تهیه و تولید بذر برای استان لرستان در سال جاری مقدار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم و پنج هزار تن بذر جو می باشد.

۳۷ رقم گندم و جو در لرستان کشت و از لحاظ ارقام یکی از استان‌های بسیار پیشرو در کشور محسوب می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار