معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بر ضرورت تحول و دگرگونی زبان و ادبیات رسانه ‌ای و تبلیغاتی در مسیر مبارزه با کرونا تأکید کرد.
کد خبر: ۹۷۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 20 July 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور در نشست شورای اطلاع رسانی قم با اشاره به شرایط قرمز کرونایی استان بیان کرد: البته ما در ماه های گذشته و در چند مرحله توانستیم آمار استان را به‌ کمتر از ۷۰ بستری کرونایی برسانیم و روزهای بدون فوتی نیز در استان به ‌یک هفته و حتی ۱۰ روز هم رسید.

وی با بیان این که با همه عملکرد خوبی که در زمینه مقابله با کرونا داشتیم ولی باز هم شاهد بازگشت دوباره این بیماری هستیم گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، ضمن آن که وضعیت این بیماری به‌ گونه ‌ای نیست که بگوییم مهار و کنترل شده ‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین اطمینان داد  کوچک ترین غفلت در رعایت مسائل بهداشتی سبب وضعیت وخیم تر بیماری و بدتر شدن اوضاع خواهد شد.

وی با استقبال از فضای نقد و نقادی ایجاد شده درباره عملکرد دستگاه‌ های مختلف در مواجهه با کرونا خاطرنشان کرد: به‌طور کلی هدف از این انتقادها، توجه بیش از پیش به‌ کاستی ‌ها و نقص ‌هاست و نباید آن را به منزله تخریب یک سازمان، نهاد و یا مدیر قلمداد کرد.

سلیمان پور یادآور شد: خوشبختانه در دوران کرونا تلاش ‌های خوبی برای مدیریت و کنترل این بیماری صورت گرفت و تاب ‌آوری نظام سلامت نیز سبب ایجاد برخی امیدواری ها شد.

وی همچنین با اشاره به ‌تجربه موفق برخی کشورها در مهار کرونا بیان داشت: نخستین شاخصی که در کشوری مانند چین به ‌عنوان نقطه شروع کرونا سبب رسیدن آمار به صفر شد، اقتصاد قوی آن کشور است که متأسفانه اقتصاد ما به‌ دلیل شرایط تحریم، یک اقتصاد به ‌شدت تأثیرپذیر است، ضمن آن که در این زمینه نباید به ‌تبلیغات دشمن توجه کنیم، چرا که به هر حال موفق شده ایم تا کشور را در شرایط سخت مدیریت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ادامه داد: در این ایام با وجود کوچک تر شدن سفره مردم و پایین آمدن قدرت خرید افراد، اما قحطی، تاراج و یا غارت در فروشگاه ها مانند برخی دیگر از کشورها دیده نشد که این مهم، بیانگر فرهنگ دینی، شعور، بصیرت و عزت نفس ملت ایران است.

وی در عین حال معضل کمبود اعتبار را در عرصه اطلاع رسانی مورد توجه قرار داد و گفت: برخی در حوزه اطلاع رسانی فقط می‌ گویند که اطلاع رسانی کنید، در صورتی که این موضوع بدون داشتن اعتبار و ابزار لازم نمی‌تواند اثر واقعی خود را بر جامعه بگذارد.

وی با اشاره به مظلومیت عرصه اطلاع رسانی در کشور بر بهره ‌گیری از روش‌ های نوین در امر اطلاع رسانی تأکید و بیان کرد: باید زبان و ادبیات رسانه ‌ای و تبلیغاتی خود را تغییر دهیم و در جهت تحول آن حرکت کنیم، به بیان دیگر اکنون وقت سخنران بودن و صرفا مردم را به رعایت پروتکل ها دعوت کردن نیست، چراکه با این شیوه ها ره به ‌جایی نمی بریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار