طبق مصوبه ستاد ملی کرونا هیچ مجوزی برای تردد از مبادی ورودی و خروجی قم صادر نخواهد شد؛ نیاز است مبادی ورودی و خروجی استان کنترل صورت گیرد و تردد‌ها کنترل‌شده و محدودیت‌های شرایط قرمز در محور‌های مواصلاتی اعمال شود. تا ۶ روز آینده، هیچ گونه مجوّز تردد صادر نخواهد شد.
کد خبر: ۹۸۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۴ 21 July 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم، بعد از جلسه مقابله با بحران کرونا عنوان کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارشی از میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شد که نشان‌دهنده افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان قم بود؛ اما با توجه به وضعیت قرمز استان قم نیازمند رعایت بیشتر این دستورالعمل‌ها هستیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی در رابطه با مناسبت‌ها بیان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب سال گذشته، به قوت خود باقی است و معاونت امور زائرین نیز درباره رعایت این دستورالعمل‌ها هماهنگی‌هایی را با سازمان تبلیغات تولیت، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران خواهد داشت.

استاندار قم ادامه داد: با توجه به تعطیلی چند روزه استان‌های تهران و البرز نیاز است که ورودی‌های شهر کنترل شوند و محدودیت‌های وضعیت قرمز اجرا شوند که معاون سیاسی امنیتی مسئولیت این امر را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: هفت گروه شغلی نیازمند رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی هستند که محدودیت‌هایی برای آن‌ها اعمال خواهد شد و اصناف، سازمان سمت و مرکز بهداشت وظیفه کنترل اعمال این محدودیت‌ها را به عهده دارند.

سرمست با اشاره به اینکه محل دائمی نمایشگاه برای واکسیناسیون در اختیار مرکز بهداشت قرار داده شده است، عنوان کرد: نسبت به توسعه و گسترش واکسیناسیون تأکید جدی داریم همچنین برخی گروه‌ها نیاز دارند که در اولویت قرار بگیرند که قرار شد دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

استاندار قم بابیان اینکه در تعطیلات مجوز تردد صادر نمی‌شود، گفت: از مردم درخواست می‌شود که بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند تا بتوانیم بیشترین سهم را در واکسیناسیون داشته باشیم.

مجوّز تردد تا ۶ روز آینده صادر نمی شود

بیژن سلیمان پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم که در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان سخن می گفت با اشاره برگزاری جلسه مشترک شورای اطلاع رسانی و کمیسیون نظارت استان بیان کرد: خوشبختانه قم در موضوع مبارزه با کرونا و نسبت به استان های دیگر عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که این امر به معنای مطلوبیت اوضاع نیست، چراکه هرگونه ساده اندیشی و یا عادی انگاری در موضوع مبارزه با کرونا می تواند خطرناک باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم معیار رعایت محدودیت های کرونایی را مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست و گفت: این مصوبات باید بر اساس اقتضائات هر استان و نظر تخصصی دانشگاه علوم پزشکی، در ستاد استانی مبارزه با کرونا هم مورد دقت نظر و جمع بندی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تاکید بر این که تغییر وضعیت کرونایی شهرها بویژه در شرایط قرمز و خطر کرونایی باید از ظواهر شهر آشکار باشد خاطر نشان کرد: البته توجه به این امر تنها در عملکرد شهرداری خلاصه نمی شود، بلکه لازم است تا همه سازمان ها و دستگاه های استانی، اطلاع رسانی های لازم و هوشمندانه را به گروه های هدف خود در دستور کار قرار دهند و به طور مثال از طریق سامانه های خود چنین اطلاع رسانی کنند که همگی برای سلامت خود و دیگران به مسافرت نمی رویم.

وی با تاکید بر ضعف رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برخی اماکن ورزشی و تفریحی قم، خواستار پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان در این موضوع شد.

سلیمان پور همچنین با اظهار تأسف از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برخی مطب ها و ادارات اذعان کرد: باید گفت وقتی مردم می بینند که برخی ادارات استان به شیوه نامه های بهداشتی پایبند نیستند، آن گاه خودشان هم از عمل به این شیوه نامه ها دلسرد می شوند.

وی با اشاره به اظهار نگرانی اصحاب رسانه استان از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برخی مشاغل و اماکن مختلف از هم استانی های خواست تا شش روز آینده برای دریافت مجوّز تردد به سامانه استانداری مراجعه نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این باره تأکید کرد: تا ۶ روز آینده، هیچ گونه مجوّز تردد صادر نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار