رئیس‌اتحادیه میوه‌وتره‌بار همدان به افزایش صد درصدی قیمت هویج اشاره کرد و گفت: به‌دلیل شرایط کرونایی و توصیه پزشکان به مصرف هویج تقاضا برای این محصول افزایش یافته و قیمت آن درسطح بازار افزایش یافته‌است.
کد خبر: ۹۸۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 14 August 2021
 رئیس‌اتحادیه میوه‌وتره‌بار همدان به افزایش صد درصدی قیمت هویج اشاره کرد و گفت: به‌دلیل شرایط کرونایی و توصیه پزشکان به مصرف هویج تقاضا برای این محصول افزایش یافته و قیمت آن درسطح بازار افزایش یافته‌است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایسنا؛ رضا البرزی با بیان اینکه در هفته‌جاری قیمت هویج از ۲۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است درحالیکه در یک ماه گذشته قیمت این محصول از ۱۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسیده بود، تأکید کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت هویج درسطح بازار کاهش سطح زیرکشت این محصول در سال‌جاری و عدم استقبال کشاورزان برای کاشت این محصول است.

وی درادامه از کاهش قیمت هویج در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و وارد شدن هویج مناطق قروه کردستان و دهگلان به بازار استان همدان، انتظار کاهش قیمت این محصول در هفته‌های آینده وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره بر قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی لیموترش در بازار همدان، افزود: قیمت لیموترش خوشبختانه نسبت به سال قبل افزایش بسیار جزئی داشته و لیوترش با کیفیت از مناطق‌جنوبی به بازار‌های استان همدان وارد می‌شود.

البرزی با اشاره به قیمت خیار در بازار همدان، تصریح کرد: درحال حاضر خیار تولید استان همدان وارد بازار شده و از کیفیت بسیار بالا برخوردار بوده و با قیمت ۸۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

افزایش قیمت سبزیجات درهمدان

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش قیمت مربوط به سبزیجات است، گفت: بیشترین افزایش قیمت مربوط به محصولات کاهو و هویج بوده است، اما به‌طورکلی هیچ مشکلی از لحاظ تأمین این محصولات وجود ندارد.

رئیس اتحادیه میوه‌و تره‌بار همدان با تأکید برنظارت‌های موجود در سطح بازار، خاطرنشان کرد: ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به همکارانمان توصیه کرده‌ایم و دراین راستا به‌صورت روزانه درسطح بازار گشت‌های نظارتی صورت می‌گیرد.

وی درپایان افزود: همچنین گشت‌های نظارتی برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی در بازار تشکیل شده و از مردم تقاضا می‌شود درصورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۲۴ گرفته و یا با مراجعه حضوری به اتحادیه میوه‌و تره‌بار گزارش خود را ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار