شهرستان آمل با جمعیتی بسیار، دارای یک کشتارگاه سنتی است که با تولید کشتار روزانه کمتر از ۳۰۰ رأس دام بزرگ و کوچک پاسخگوی شهروندان آملی نیست و قصابان این شهرستان برای تهیه کشتار هر روز خود، مجبور به طی مسافت زیاد و مراجعه به شهر همجوار یعنی شهر بابل می‌شوند.
کد خبر: ۹۸۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ 29 August 2021

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه چندی ست که قیمت گوشت در شهرستان آمل افزایش زیادی داشته است .

مشکل حمل و نقل دام و گوشت گرم به شهر آمل از شهرهای اطراف موجب افزایش قیمت ‏گوشت در این شهر شده است و نبود کشتارگاه صنعتی در آن به یکی از مشکلات شهرستان ‏تبدیل شده است.‏

 آمل یکی از سه شهرستان پرجمعیت استان مازندران است که طبق آخرین آمار سرشماری جمعیتی کشور در خود ۴۰۰ هزار جمعیت شهری و روستایی دارد. این شهرستان با جمعیتی بسیار، دارای یک کشتارگاه سنتی است که با تولید کشتار روزانه کمتر از ۳۰۰ رأس دام بزرگ و کوچک پاسخگوی شهروندان آملی نیست و قصابان این شهرستان برای تهیه کشتار هر روز خود، مجبور به طی مسافت زیاد و مراجعه به شهر همجوار یعنی شهر بابل می‌شوند.
هزینه حمل و نقل، در سال‌های اخیر یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در شهرستان آمل بوده و قیمت این محصول در شهر آمل به نسبت بیشتر از شهرهای دیگر استان است. ۱۳ سال از آغاز فعالیت‌های اداری برای ساخت کشتارگاه صنعتی آمل می‌گذرد، اما معضل نبود پیمانکار، ساخت این کشتارگاه را با چالش مواجه کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار