معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، تشویق به واکسیناسیون را نوعی امر به معروف خواند و بر آن تأکید کرد.
کد خبر: ۹۹۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 23 September 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور که در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با ابراز خرسندی از تعدد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در قم و تنوع واکسن ضد کرونا در استان بیان کرد: تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت رسانه ها بر اساس اعلام نظر متخصصان امر در گسترش واکسیناسیون همچنان در دستور کار است.

وی با اشاره به این که واکسن زدن در حقیقت ادای یک مسؤولیت اجتماعی است تصریح کرد: تشویق به تزریق واکسن کرونا عملا نوعی امر به معروف است و از این رو همگان باید به آن اهتمام داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سپس به برخی امواج واکسن هراسی توجه داد و گفت: در این موضوع، هراس از تبعات تزریق واکسن مورد توجه است، در حالی که باید این موضوع را به خوبی منعکس کرد که پس از تزریق چندین میلیون دوز واکسن کرونا در کشور، حتی یک مورد فوتی هم بر اثر تزریق واکسن نداشته ایم.

وی با اشاره به سیاست های تشویقی و تنبیهی کشورهای مختلف جهان درباره تزریق یا عدم تزریق واکسن کرونا خاطر نشان کرد: برخی کشورها سیاست های تشویقی را در رأس توجه و اولویت خود قرار داده اند که از آن جمله می توان به تشویق های نقدی مانند ارائه تخفیف در مشاغل مختلف و یا انجام قرعه کشی به صورت هفتگی و توزیع برخی هدایا اشاره کرد.

سلیمان پور افزود: البته برخی دیگر از کشورها هم بیشتر بر جریمه افراد واکسن نزده و یا محروم کردن آن ها از برخی خدمات اجتماعی متمرکز شده اند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: البته روانشناسان معتقدند که روش تشویقی در این زمینه کارایی بهتری دارد، اما باید گفت که منوط کردن ارائه برخی خدمات به تزریق هر دو دوز واکسن کرونا هم می تواند یکی از راه های تشویق به واکسیناسیون و گسترش آن باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین درباره اعزام زائران اربعینی به عتبات عالیات یادآور شد: ما خواستار رایگان شدن تست پی سی آر این عزیزان بودیم که البته محقق نشد.

وی درباره واکسیناسیون اتباع خارجی در استان نیز تصریح کرد: واکسیناسیون همه این افراد و حتی اتباع مشکوک در تابعیت و یا حتی افراد غیرمجاز در دستور کار است تا عملا آسیبی از این ناحیه نداشته باشیم.

سلیمان پور در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با افزایش تبلیغ و فرهنگسازی در موضوع واکسیناسیون بر اساس بسیج همگانی و همچنین منوط کردن ارائه برخی خدمات به تزریق واکسن، شاهد توسعه بیشتر واکسیناسیون در استان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار