بیش از ۴۲۵ تن فرآورده‌ خام دامی از کردستان صادر شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بیش از ۴۲۵ تن فرآورده‌های خام دامی در ۶ ماهه اول امسال از استان به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 01 October 2022

به گزارش تابناک کردستان از روابط عمومی دامپزشکی استان، دکتر مجتبی ورمقانی اظهار داشت: صادرات این میزان فراورده خام دامی، با هدف ارز آوری و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی و با وجود مشکلات و تحریم‌ها انجام شده است.

وی افزود: این میزان صادرات شامل ۸ محموله ماهی خوراکی تازه و منجمد به میزان ۱۲۵ هزار و ۲۸۶ کیلو گرم و ۴ محموله خوراک آبزیان به مقدار ۲۹۹ هزار کیلو گرم و ۱۹ مورد دام همراه مسافر بوده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: کشورهای روسیه، ارمنستان، عراق، کانادا، نروژ و ترکیه وارد کننده های این محصولات بوده اند.

کردستان با دارا بودن منابع آبی گسترده دارای ظرفیت مناسبی در تولید و پرورش ماهی است، در حال حاضر ۶ تعاونی صیادی در استان فعال است و ۴۲۰ نفر به طور ثابت در این تعاونی‌ها مشغول بکار هستند.

صید ماهی توسط تعاونی‌های صیادان از دهه اول شهریور آغاز و تا اسفند ادامه دارد، براساس پیش بینی انجام شده بیش از ۶ هزار تن ماهی در این دوره صید خواهد شد.

در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی(دریاچه های طبیعی و پشت سدها)، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار