۱۶۱ نفر در کردستان بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری ۱۶۱ نفر در استان مصدوم شدند که حال شش نفر وخیم است.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 13 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، حسین جعفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری سال جاری از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند، در مجموع به ۱۶۱ نفر از مصدومان در استان کردستان، خدمات فوریتی و درمانی ارائه شده است.

وی افزود: ۷۴ نفر این مصدومان در سنندج، ۱۴ نفر در سقز، ۲۹ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بیجار، سه نفر در بانه، ۱۰ نفر در کامیاران، ۱۳ نفر در دیواندره و هشت نفر در دهگلان بودند و در شهر‌های مریوان و سروآباد مصدومیتی به ثبت نرسیده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ۳۰ نفر از مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان را زن و ۱۳۱ نفر را مرد اعلام کرد و ادامه داد: ۶۱ درصد افراد مصدوم زیر ۱۸ سال و ۴۹ درصد نیز بالای ۱۸ سال بودند.

جعفری در مورد نوع آسیب‌ها تصریح کرد: ۳۴ مورد آسیب چشمی، ۹۹ نفر سوختگی و ۲۸ نفر نیز سایر مصدومیت‌ها را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت شش نفر از سوختگی‌ها وخیم است که سه نفر در بخش ویژه بیمارستان کوثر و سه نفر هم در بخش ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) دیواندره تحت درمان هستند و یک نفر هم در بخش ویژه بیمارستان شهید بهشتی قروه با آسیب شدید چشم (با خطر تخلیه چشم) به ثبت رسیده است و سایر مصدومان یا به صورت سرپایی درمان شدند یا بستری موقت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار