طی مراسمی و به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان سقزی در گالری مانا پردیس سینمایی مهر این شهرستان گشایش یافت.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 01 November 2021

به گزارش تابناک کردستان، نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان سقزی با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و در گالری مانا با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران شهرستان گشایش یافت.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در مراسم گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: شهرستان سقز یکی از مناطق مستعد کردستان در زمینه‌های فرهنگی و هنری است.
امین مرادی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان سقز، عنوان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای توجه به توزیع عدالت در ارتقاء زیرساخت‌های فرهنگی مرداد ماه امسال پردیس سینمایی مهر را در شهرستان سقز راه اندازی کرد.
وی گفت: با راه اندازی این پردیس مجهز، یک گالری حرفه‌ای نیز در قالب این پردیس راه اندازی شده است و با راه اندازی این ظرفیت، زمینه برای برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی در این شهرستان فراهم شده است.
مرادی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی در گالری مانا، بیان کرد: از این پس و به صورت هفتگی این گالری در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت تا آثار خود را به نمایش بگذارند.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را حمایت از هنرمندان سقزی برشمرد و افزود: گالری مانا مکانی مناسب و استاندارد همراه با نورپردازی مدرن و محیطی با نشاط برای به نمایش گذاشتن آثار هنری است و در راستای حمایت از هنرمندان بصورت رایگان این فضا را در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۱ اثر نقاشی از ۱۴ هنرمند برجسته سقزی به نمایش گذاشته شده است، افزود: موضوع این تابلو‌های هنری آزاد است و از هر سبکی در این نمایشگاه بکار گرفته شده است.
مرادی اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه ۶ اثر حجم از مسعود رحیمی هنرمند سقزی به نمایش گذاشته شده است که این نمایشگاه گروهی را متنوع و زیباتر کرده است.
ایرج آقایی، کبری پندار، یحیی حیدری، خالد سیاحی، خلیل رحیم پور، حامد وثوقی، مسعود رحیمی، نیلوفر طاهریان، صادق عرفانی، دلنیا عظیمی، بیان فرجی، بهروز قدمی، شلیر قدیمی و مسعود کریمی هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه شرکت کردند.
نمایشگاه گروهی نقاشی تا ۲۰ آبان ماه هر روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است، علاقمندان می‌توانند برای بازدید از هنرنمایی این هنرمندان به گالری مانا واقع در پردیس سینمایی مهر سقز مراجعه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار