دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در سفر کاری یک روزه به شهرستان بانه که با همراهی شماری از مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی از جمله مهندس تخت شاهی مدیرعامل آبفا کردستان انجام شد ضمن بازدید از سد عباس‌آباد و تصفیه خانه بانه، مشکلات و موانع مرتبط با این سد در تامین آب شرب شهر بانه را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 24 December 2021
به گزارش تابناک کردستان، دکتر زارعی کوشا با اشاره به یکی از مطالبات جدی و به حق مردم شهرستان بانه در راستای تامین آب شرب مناسب، یادآور شد: اولین مسئله حائز اهمیت شهر بانه مشکل آب شرب است،  در بازدیدی که از سد عباس آباد صورت گرفت تسریع در اجرای پروژه خط انتقال و ایجاد ایستگاه پمپاژ مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در سفر آتی وزیر نیرو حتما در خصوص آب شرب بانه و رفع این مشکل چاره اندیشی خواهیم کرد.
استاندار کردستان به مردم شهر بانه وعده داد نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده و قبل از شروع فصل گرما مسئله آب شرب حل خواهد شد.
مهندس تخت شاهی نیز در  این سفر با اشاره به اقدامات صورت گرفته اضطراری برای تامین آب شرب این شهر گفت: تامین آب شرب شهر بانه با جمعیتی بالغ بر ۱۳۵۰۰۰ نفر از طریق دو سد "بانه" و " عباس آباد" انجام می‌شود که به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی سال جاری و مشکل نشتی سد عباس آباد ذخیره سد‌های مذکور به شدت کاهش یافته است.
با توجه به ذخیره آب سد‌های مذکور از ابتدای سال و وی افزود: شرکت آب و فاضلاب کردستان به دلیل احساس مسئولیت در قبال شهروندان در راستای تامین آب شهر بانه اقدامات و پروژه‌هایی را انجام و در دست اجرا دارد.
وی افزود: تجهیز ایستگاه پمپاژ در پایاب سد عباس آباد جهت برداشت نشتی سد برای تامین آب شرب بانه و ذخیره مجدد داخل سد (شامل ۳ عدد الکتروپمپ، ۲ عدد تابلو برق، کابل گذاری و ...... تعمیرات و نگهداری پمپاژ مذکور) یکی از این اقدامات است.
مهندس تخت شاهی خاطرنشان کرد: پایش خط انتقال آب سد عباس آباد به شهر بانه و پلمپ دریچه‌های تخلیه جهت عدم استفاده کشاورزان از آن؛ تجهیز ایستگاه پمپاژ پایاب سد بانه جهت برداشت از رودخانه بانه و ذخیره سازی در سد بانه (شامل ۳ عدد الکتروپمپ، تابلو برق و کابل گذاری) و اجرای پروژه انتقال آب رودخانه چم کانی ناو (کانی اصحاب) به سد بانه به طول ۱۷۰۰ متر شامل اجرای سیل بند (به طول ۴۰ متر و ارتفاع ۳ متر و عرض پی ۴ متر)، حفاری کانال به طول ۱۷۰۰ متر، لوله گذاری به طول ۱۷۰۰ متر، تامین لوله‌ی فاضلابی کاروگیت ۶۰۰ و احداث ۱۶ عدد دریچه از دیگر اقدامات شرکت آبفا کردستان در این راستا بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار