در جلسه ای با حضور حسین ورمقانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس ستاد کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان و نمایندگان و مدیران ادارات اولین جلسه برگزاری مراسمات دهه فجر در استان کردستان برگزار گردید .
کد خبر: ۱۰۲۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 16 January 2022

به گزارش تابناک کردستان ،در ابتدای جلسه حاج آقا ورمقانی مسئول نماینده حوزه، ولی فقیه ضمن اشاره به تلاش مسلمین برای حفظ دین، از چهار گروهی که می‌توانند عاملین نشر اسلام باشند نام برد و اظهار داشت: دهه فجر، جشن پیروزی انقلاب است و باید برنامه‌های این ایام امیدبخش و بانشاط برگزار شود، از تمام اعضای کمیته خواست تا با جدیت بیشتر در برگزاری و اجرای برنامه‌های دهه فجر بکوشند و دستاورد‌های مهم بخش کشاورزی را در این ایام برای مردم بازگو کنند

وی از تلاش دشمنان اسلام و ایران برای ترویج فرهنگ غرب خصوصا در جوانانی که سال‌های اول انقلاب و رشادت‌ها و دلاوری‌های دلیرمردانی که انقلاب را به نتیجه رسانده اند را ندیده اند اظهار داشت: دشمنان در برابر پیشرفت‌های علمی و دینی اسلام در ایران بی تفاوت نبوده واز هر شگردی برای ضربه به کشور استفاده می‌نمایند که جز با هوشیاری و اتکا به دین نمیتوان جامعه را از هجمه دشمن دور نگه داشت.
ورمقانی در ادامه با اشاره به دهه فجر و گرامیداشت روز‌های پیش رو اظهار داشت: سه شنبه ۱۲ بهمن تا روز جمعه ۲۲ بهمن فاصله زمانی برنامه‌های کمیته روستائی همزمان با سراسر کشور می‌باشد که این کمیته تعداد ۳۰ برنامه را علاوه بر افتتاحیه‌های مختلف و برنامه‌هایی که هر کدام از ادارات به تفکیک برگزار می‌نمایند را در دستور کار قرار خواهد داد.
وی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی در کردستان، افزود: اجرای طرح بهارستان در ۱۶۰ روستا و یک هزار کیلومتر برق، گازرسانی به ۴۲ روستای استان و ۱۳۶ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۶۰ میلیارد ریال و نیز کلنگ زنی گاز رسانی به ۳۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال، با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد شهر‌های استان و تعداد ۱۵۰۰ روستا در استان کردستان از نعمت گاز برخوردار هستند از مهمترین پروژه‌های افتتاح ۴۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و ۱۱۰ طرح اشتغال روستائی توسط کمیته امداد، افتتاح بالغ بر ۲۰ طرح هادی روستائی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال تا پایان دهه فجر است و در جلسه دوم که در ۵ بهمن ماه برگزار خواهد شد طرح‌های سایر ادارات هم که غایب بودند در برنامه‌ها احصا خواهد شد.
مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، برگزاری نمایشگاه توانمندی در روستاها، توزیع اقلام مومنانه و نیزاقلام تنظیم بازار در غرفه‌های تعبیه شده در روستا‌ها را از دیگر پیشنهادات کمیته روستائی در روستا‌های استان عنوان نمود.
وی در ادامه از تقویت ولتاژ برق و نیز تقویت اینترنت برخی از روستا‌های سطح استان اشاره و افزود: این اقدامات توسط شرکت‌های برق و مخابرات انجام خواهد شد.
افتتاح پایگاه امداد و نجات و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی امداد و نجات در روستا‌ها جهت مقابله با حوادث از دیگر فعالیت‌هایی است که با همکاری تخصصی جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد.
ورمقانی در ادامه افتتاح پروژه‌های اعضای کارگروه در ایام الله دهه مبارکه فجر را یادآور و اظهار کرد: با جدیت تمامی پروزه‌های قابل افتتاح مرتبط با هرکدام از دستگاه‌های اجرایی در این ایام مبارک افتتاح خواهند شد.
مسئول دفتر نمایندگی حوزه، ولی فقیه به زمینه سازی برای حضور و مشارکت مردم و تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها و کانون‌های مذهبی به عنوان یک ظرفیت مهم اشاره نمود و اظهار داشت: زمینه سازی برای حضور و مشارکت جوانان وزنان روستایی در مدیریت و اجرای مراسم‌ها یک فعالیت فرهنگی ا ست که علاوه بر استفاده از شور و شعف جوانان می‌تواند ارزش‌های انقلاب را به آن‌ها بشناساند.
وی آذین بندی و نصب پرچم و بنر و فضا سازی ادارات و درج شعار‌های مرتبط با ایام در سربرگ نامه‌های اداری را خواستار شد.
ورمقانی توصیه نمود پوشش خبری مراسم‌ها و برنامه‌های کمیته روستایی با هماهنگی دستگاه‌های برگزار کننده در دستور کار قرار گیرد.
وی برگزاری جشن ۲۲ بهمن در روستا‌ها با محوریت امامان جماعت روستاها، دهیاران، بسیجیان و مدارس که عمده فعالین این عرصه هستند را در دستور کار جلسه قرار داد و اظهار داشت: نواختن زنگ انقلاب (گلبانگ انقلاب) در مدارس روستایی و هم همچنین اعزام سخنران به کلیه مدارس سطح روستا میتواند در پیشبرد اهداف عالی انقلاب ما را یاری رساند.
مسئول دفتر نمایندگی حوزه، ولی فقیه در سازمان جهادکشاوری گفت: ارسال پیامک‌های ترویجی به کشاورزان و بهره برداران و نیز درج شعار‌ها و جملات متناسب با دهه مبارک فجر در قبوض گاز، برق و آب را از جمله فعالیت‌های ترویجی دانست که میتواند تاثیر مثبتی داشته باشد.
وی برنامه ریزی برای برگزاری نشست‌های رسانه‌ای و انجام مصاحبه مدیران ارشد در حوزه اطلاع رسانی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را خواستار و استفاده از ظرفیت خبرنگاران رسانه‌ها در این عرصه را ظرفیت طلایی اطلاع رسانی عنوان نمود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار