معاون راهداری کردستان اعلام کرد:
شدمعاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان حدود ۶ هزار کیلومتر از محور‌های شریانی کردستان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ 16 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، رامبد نوذری اظهار داشت: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان در محور‌های دیواندره-سقز، سنندج دهگلان و سنندج کامیاران بارش برف گزارش شده است. وی با اشاره به اینکه ۱۰۲ دستگاه ماشین آلات و ۱۰۹ نفر نیروی راهداری در محور‌های شیریانی استان مشغول به خدمت رسانی هستند، افزود: تاکنون یک هزار و ۶۶ تن شن و نمک در جاده‌های استان مصرف شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: تا روزجمعه بیست و چهارم دی ماه پنج هزار و ۹۸۸ کلیلومتر برف روبی و تیغه‌زنی در جاده‌های استان توسط راهداری انجام شده است. نوذری با اشاره به اینکه در این مدت ۲۸۳ مورد رهاسازی و کمک به افراد گرفتار در کولاک و برف در جاده‌های استان انجام شده است، گفت: ۲۱ دستگاه ماشین آلات و ۲۶ نفر از نیرو‌های راهداری هم در محور‌های غیرشریانی استان مستقر هستند.

نوذری با اشاره به اینکه راه ۱۵ روستای شهرستان دیواندره هم به دلیل بارش برف مسدود شده است، اضافه کرد: در این محور‌ها هم تاکنون ۲۵ تن شن و نمک و یک هزار و ۲۸۰ کیلومتر هم برف روبی و تیغه زنی انجام شده است. طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از دیروز وارد استان شده و فعالیت سامانه به صورت بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار