علی احمدی:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: بسیج دانشجویی استان به عنوان متولی امورات گروه‌های جهادی دانشجویی توفیق این رو پیدا کرده است که در پایان سال جاری و ابتدای سال بعد تحت عنوان قرارگاه عهد خدمت، جهت پیشبرد امورات جهادی باشد.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰ 02 March 2022

به گزارش تابناک کردستان، علی احمدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان در نشست خبری با خبرنگاران کردستان بیان کرد: بسیج دانشجویی استان به عنوان متولی امورات گروه‌های جهادی دانشجویی توفیق این رو پیدا کرده است که در پایان سال جاری و ابتدای سال بعد تحت عنوان قرارگاه عهد خدمت، جهت پیشبرد امورات جهادی باشد.

علی احمدی ادامه داد: برنامه قرار گاه عهد خدمت از ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ شروع میشود و تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت، همچنین در این برنامه گروه‌های جهادی دانشجویی در استان به مناطق محروم اعزام شوند و در آنجا به هم استانی‌های عزیز ارائه خدمت داشته باشند. عرصه‌های مورد خدمت از جمله، عمرانی، پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، آموزشی و سایر عرصه‌ها به اقتضای منطقه مورد خدمت رسانی ارائه خدمت داده می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان عنوان کرد: در همین راستا نزدیک به ۱۷ گروه فعال دانشجویی جهادی را سازماندهی کرده ایم، همچنین تعداد این جهادگران ۵۰۰ نفر می‌باشد که به صورت میدانی در مناطق مورد هدف حضور پیدا خواهند کرد.

احمدی افزود: مناطق مورد هدف استان عبارتند از؛ شهرستان‌های بیجار، سقز، بانه، کامیاران، دیواندره، مریوان و سنندج خواهد بود و نقطه هدف اصلی و متمرکز ما که بیشتر بر آن تاکید میکنیم منطقه موچش در شهرستان کامیاران خواهد بود.

علی احمدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته استمرار این گروه‌ها در مناطق مورد هدف له مدت ۳ الی ۵ سال می‌باشد و این به دلیل عمق پیدا کردن کار جهادی می‌باشد، همچنین گروه‌های جهادی همانطور که از نفس اسمشان پیدا است هر خدمتی که ارائه می‌دهند برای رضایت خداوند و خدمت رسانی درست به مردم و ملت عزیز بخصوص مناطق محروم می‌باشد و هیچ گونه هزینه و دستمزدی را قبول نخواهند کرد.

احمدی اضافه کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی استان شامل دانشجویان دانشگاه‌های استان می‌باشند و هم غیر بومی و هم بومی استان کردستان می‌باشند و همچنین متشکل از دانشجویان برادر و خواهر می‌باشند که در قالب گروه‌های جهادی این عزیزان را ساماندهی خواهیم کرد تا با اعزام آن‌ها ضعف و عیوب مناطق محروم هرچه زودتر از بین برود.


همچنین عمران قنبری مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان در ادامه این نشست اظهار داشت: در زمینه کار‌های جهادی و عملیات جهادی در استان امسال گروه‌های جهادی نسبت به سال‌های قبل بسیار خوش درخشیدند، این گروه‌ها در طرح واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور گسترده‌ای داشته اند.

عمران قنبری: در خصوص تزریق واکسن کرونا بیش از ۳ هزار و ۱۱۸ نفر در روز توسط۱۹۰ دانشجو بسیجی به صورت جهادی تزریق واکسن صورت می‌گیرد که حدود ۲۴ پایگاه شهری و روستایی واکسیناسیون را پوشش میدهند، همچنین طرح دانشجو معلمان جهادی را داشتیم که بیش از ۱۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در زمینه‌های تدریس دروس تقویتی به دانش آموزان نیازمند خدمات زیادی را ارائه دادند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان کردستان خاطر نشان کرد: در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی توسط گروه‌های جهادی و به همت خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام تعداد یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، ۲ هزار بسته پروتئینی و نزدیک به ۳ هزار پرس غذای گرم تهیه و در بین نیازمندان توزیع گردیده است، در زمینه توزیع بسته‌های بهداشتی بالغ بر ۲ هزار بسته بهداشتی در زمان آغاز سال تحصیلی و در مدارس توزیع شد و تعداد ۷۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان سطح استان توزیع شده است، همچنین گروه‌های جهادی در زلزله امسال مریوان در روستا‌هایی که در آن زلزله آمده بود حضور یافتند و به ارایه خدمات پرداختند.

قنبری ادامه در خصوص حضور در برگزاری دوره‌های آموزشی توسط دانشجویان جهادی و بسیجی استان نیز ادامه داد: رویداد توانا، پیشگامان جهاد را برگزار کردند، همچنین با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردو‌های ۱۰ روزه و ۳ روزه به شهرستان‌هایی مانند بیجار و قروه اعزام داشته ایم.

عمران قنبری در پایان سخنان خود اظهار داشت: همچنین علاوه بر اقدامات گفته شده، تیم‌های جهادی کار‌هایی فرهنگی، آموزشی، دامپزشکی، پزشکی، اهدا جهیزیه به نو عروسان و اقدامات مختلف دیگر توسط این گروه‌های جهادی و جامعه بسیج دانشجویی استان صورت گرفته است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار