رضا قادری:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت : از ۱۶۹۵ روستا در استان کردستان ۳۰ روستای آن خالی از سکنه است که با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌ها پیگیر کد سلسه‌مراتب روستایی برای احیا هستیم.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ 10 April 2022
رضا قادری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در حال حاضر پیگیر تقسیمات کشوری هستیم تا تمامی این روستا‌ها احیا شوند و در پنج روستای احیا شده در سال گذشته، نقشه طرح هادی تهیه و نوسازی واحد‌های مسکونی نیز شروع شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن به فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به فاصله کمتر از ۲ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور تامین سرپناه برای محرومین تاسیس شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان با اشاره به وجود یک هزار و ۷۲۷ واحد مسکونی روستایی و شهری در استان، افزود: از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان ۳۸۰ روستا زیر ۲۰ خانوار بوده و یک هزار و ۳۱۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که برای تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نقشه طرح هادی تهیه شده است.

قادری اضافه کرد: از این تعداد در ۱۷۷ روستا بازنگری طرح هادی انجام شده و امسال هم در ۱۴۷ روستا با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال بازنگری طرح هادی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در ۵۵۱ روستا که ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان را در خود جای داده است یک فاز طرح هادی در آن اجرا شده و امسال هم در ۳۰۰ روستا با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال این طرح اجرایی خواهد شد.

قادری با اشاره به اعطای سند مالکیت به خانه‌های روستایی گفت: در هزار روستای استان ۸۲ هزارو ۵۵۶ جلد سند مالکیت روستایی صادر شده است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تا کنون پنج هزار و ۲۹۸ قطعه زمین روستایی برای احداث مسکن واگذار و ۴۸ هزار و ۶۹۵ واحد مسکونی در روستا‌ها نوسازی و مقاوم سازی شده است، هشت هزار و ۴۱۹ واحد مسکونی روستایی استان هم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از ۳۲ شهر استان ۲۳ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند که پنج هزار و۶۸۴ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نوسازی شده است در سال‌های گذشته هم چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکن مهر احداث و به متقاضیان تحویل شده است.

قادری اضافه کرد: در استان ۹ شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت داریم که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۲ واحد مسکن محرومان در آن احداث شده است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به انجام پروژه‌های دولتی در استان گفت: پروژه‌هایی همچون دارالقرآن سنندج، دانشگاه بین المللی علوم قرآنی، کتابخانه آیت الله خامنه‌ای و چند طرح دیگر به مساحت بیش از ۵۰ هزار مترمربع از جمله اقدامات اجرایی بنیاد مسکن است که در حوزه وظایف تکلیفی انجام شده است.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: در این طرح ۶ هزار نفر ثبت نام کردند که سه هزار و ۲۱۰ نفر آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی خود را واریز کرده و برای یک هزار و ۳۷۸ نفر زمین تامین شده است.

قادری ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۳۴۵ نفر برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری معرفی و ۵۲۶ نفر هم برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده اند.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: در حال حاضر ۴۰ واحد مسکن محرومین در سنندج و ۲۰ واحد نهضت ملی مسکن بنیاد ساز در این شهر احداث شده است ۲۰۰ واحد در شهر‌های سقز، بانه و مریوان که براثر زلزله سال ۱۴۰۰ استان آسیب دیده بود، در دست احداث و نوسازی است.

وی گفت: تعدادی از همکاران ما در قالب ستاد‌هایی هم اکنون در هرمزگان و خوزستان و چهارمحال و بختیاری مشغول بازسازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی هستند.

قادری اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۱ الی ۳۱ فروردین، ۱۲ طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال بهره برداری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: ۴۸ هزار و ۶۹۵ واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی در این روز‌ها بهره برداری می‌رسد و ۸۸ هزار و ۴۱۴ جلد سند مالکیت مسکن روستایی و شهری به متقاضیان واگذار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار