اسماعیل زارعی کوشا استاندار جوان کردستان از همان روز‌های نخست حضور در استان، نسبت به آنچه که توسعه نیافتگی این دیار مطرح می‌شد، انتقاد داشت و همواره اعلام کرده و می‌کند که باید در پروسه‌ای دو تا سه ساله، بخشی از این کمبود‌ها به نوعی جبران شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 30 April 2022


به گزارش تابناک کردستان، جبران کمبود‌های استان کردستان و رسیدن این استان به میانگین شاخص‌های کشوری در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی است، موضوعی که سالهاست در این منطقه مطرح شده و متاسفانه تاکنون اقدامی اساسی در راستای اجرایی کردن آن صورت نگرفته است.
طی سال‌های اخیر مباحث مختلفی برای رونق تولید و بهره مندی از ظرفیت‌های در اختیار استان کردستان در مسیر توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های آن مطرح شده و هر بار این مباحث تنها در حد یک شعار و وعده عملی نشده باقیمانده و خبری از تحقق آن در میان نبوده است.
یکی از هیاهو‌های جدی دولتمردان اصلاح طلب و اعتدالیون طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ در استان کردستان راه اندازی و تکمیل چرخه تولید فولاد در این استان بود که متولیان راه اندازی این هیاهوی رسانه‌ای و زرد، این روزهاه خود از صندلی مدیریت کنار رفته و وعده‌های داده شده نیز بایگانی شده است.
تکمیل چرخه فولاد کردستان با توجه به معادن غنی و ثروتمند آن می‌تواند یک گام مهم و اساسی در مسیر صنعتی شدن این استان باشد که متاسفانه مدعیان تکمیل آن، تنها به شعار و وعده‌های نا تمام بسنده کرده و خبری از تکمیل آن نبود.
در روز‌های نخست اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ استاندار جوان و جهادی کردستان به دور از هر گونه هیاهو و تبلیغات رسانه ای، گامی اساسی و حیاتی را در مسیر صنعتی شدن کردستان برداشت و پای یکی از غول‌های صنعت کشور را به این استان باز کرد.
خبر کوتاه بود، ولی مهم و حیاتی، امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان در صنعت فولاد کردستان، اقدامی مهم و تاریخی در استان که می‌تواند مسیر توسعه این دیار را تسریع بخشیده و منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای یکی از بیکارترین استان‌های کشور شود.
بر آنچه که رسانه‌های گزارش کرده اند شرکت ذوب آهن بدون استفاده از یک ریال تسهیلات و با تکیه بر توان مالی بالای خود، در پروسه‌ای سه ساله چرخه تولید فولاد در کردستان از فراوری تا گندله سازی و کنسانتره و در نهایت تولید شمش فولاد را در این استان به نتیجه می‌رساند.
حضور این غول صنعت فولاد کشور در کردستان خود به خود زمینه ورود سرمایه گذاران بیشتری برای راه اندازی صنایع پایین دست در حوزه فولاد است و در کنار این مهم تکمیل چرخه فولاد کردستان می‌تواند برای همیشه خام فروشی مواد معدنی و سنگ آهن استان را پایان دهد.
استاندار جوان و همیشه پای کار کردستان به جای هزینه‌های گزاف و سرسام آور برای تبلیغات رنگی و وعده‌های بی سرانجام و شعاری، پای کار توسعه کردستان محکم و قرص ایستاده و می‌خواهد یک بار برای همیشه معضلات بی پایان این استان را پایان دهد.
اسماعیل زارعی کوشا با انرژی جوانی در کنار پیگیری مسائل توسعه‌ای استان کردستان، این روز‌ها بدون ترس و واهمه‌ای با مردم مواجه می‌شود و به بهانه‌های مختلف با آن‌ها دیدار کرده و درد دل هایشان را می‌شنود.
زارعی کوشا در حالی این گام‌های اساسی را بر می‌دارد که خوب است بدانیم هنوز هم که هنوز است حتی در سطح معاونین اش در استانداری کردستان، عده‌ای بانیان وضع موجود حضور دارند و متاسفانه این وضعیت و شرایط بر شماری از ادارات و سازمان‌های دولتی نیز حاکم است.
به روز شدن ترکیب مدیریتی استان کردستان و روی کار آمدن مدیران جوان، بومی و البته کارآمد می‌تواند زمینه برای تسریع در ایده‌ها و طرح‌های استاندار جوان کردستان را فراهم کند و این مهم باید هر چه سریعتر دنبال شده و از فرصت‌های موجود هم بهره برداری لازم به عمل آید.


مصلح جهانپور؛ روزنامه نگار
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار