فرمانده تیپ تکاور انصارالرسول (ص) نیروی زمینی سپاه پاسداران از مردم نوار مرزی در خصوص تفحص پیکر شهید والامقام عبدالرضا اسدی از رزمندگان مدافع امنیت پایدار این یگان قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 06 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سردار علی احمد فیض اللهی ، افزود: یکی از نیرو‌های تیپ تکاور انصار الرسول (ص) نزسا در نزدیکی مقر خود و در رودخانه خروشان سیروان و در محدوده (گوری گور) غرق و پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت پنج روز در بدترین شرایط جغرافیایی پیدا شد.

وی تصریح کرد: حماسه حضور و ابراز همدردی عشایر و اهالی روستا‌های مرزی بورول، گوری گور، سیمان، کلور در بخش باینگان شهرستان پاوه و همچنین روستا‌های حاشیه مرز نژله، سرچنار و حلبچه در کشور عراق در امداد و نجات وصف ناپذیر است.

فرمانده تیپ تکاور انصارالرسول (ص) نیروی زمینی سپاه پاسداران همچنین از همرزمان این شهید گرانقدر و بهمن پرورش ناجی غریق و جانباز دفاع مقدس که شبانه روزی در رودخانه سیروان برای پیدا شدن پیکر این شهید والامقام تلاش کردند قدردانی کرد.

شهید عبدالرضا اسدی از نیرو‌های بسیجی گردان ۱۱۲ قدر تیپ تکاور انصارالرسول (ص) نزسا بود که در نوار مرزی غرب کشور در منطقه اورامانات مستقر است.

این شهید والامقام به همراه چند تن از همرزمانش در حین گشتی رزمی و انسداد مرز بودند که در روز سه شنبه ۱۰ خرداد به رودخانه خروشان سیروان سقوط می‌کند و پیکرشان پس از پنج روز جستجو تفحص می‌شود.

رودخانه سیروان یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های ایران در غرب کشور است. این رودخانه در استان‌های کرمانشاه و کردستان قرار دارد و در بین سنندج و کرمانشاه در منطقه‌ای به نام هورامان واقع‌شده است.

این رود پس از طی مسیری طولانی درنهایت وارد اقلیم کردستان عراق می‌شود و درنهایت به دریاچه سد دربندیخان می‌ریزد. نام این رود در زبان فارسی همان سیروان است، ولی در زبان عربی نام این رود دیالی می‌گویند.

طول رودخانه سیروان کرمانشاه در بخش ایران در حدود ۴۴۵ کیلومتر است که در نوع خود بسیار طولانی و بزرگ می‌باشد و در واقع پنجمین رودخانه پر آب در ایران است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار