مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در دست اجرا بودن طرح‌های گردشگری آبی در حاشیه سه سد استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 28 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدرضا سهیلی در جلسه کمیته استانی گردشگری که در شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تعدد سدها در استان، اظهار کرد: ایجاد طرح‌های گردشگری آبی در حاشیه این سدها ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و تفریحات آبی در استان کرمانشاه فراهم کرده است. 

وی افزود: در حال حاضر طرح‌های متعددی در سطح استان از جمله در سدهای شیان اسلام‌آبادغرب، جامیشان سنقر و کلیایی و سد داریان پاوه در دست اقدام است که در صورت بهره‌برداری، کرمانشاه را به قطب گردشگری آبی غرب کشور تبدیل می‌کند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: پروژه ایجاد پل معلق بر روی دریاچه سد داریان یکی از پروژه‌های پیشران استان در حوزه گردشگری است که با موافقت‌های انجام شده به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه منطقه جهانی اورامانات ایجاد این تاسیسات به رونق گردشگری منطقه کمک می‌کند. 

سهیلی در ادامه با تقدیر از نگاه مثبت مدیریت آب منطقه‌ای استان در صدور مجوزهای لازم، تصریح کرد: خوشبختانه شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه همراهی و همکاری ویژه‌ای برای توسعه طرح‌های گردشگری آبی در سدهای استان دارد. 

دراین جلسه که با حضور مدیرعامل آب منطقه ای استان برگزار شد، بررسی قراردادهای گردشگری در محل منابع آبی استان در سنوات گذشته و همچنین در خواست‌های جدید در رابطه با طرح پل معلق و زیپ‌لاین در محل سد داریان پاوه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار