پیگیری مجدانه اتمام فرودگاه سقز
دیدار ثمربخش و امید آفرین استاندار کردستان و معاون عمرانی ایشان که سقزی ها را خوشحال می کند
کد خبر: ۱۱۱۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸ 19 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، استاندار کردستان در دیدار با مدیرعامل شرکت فرودگاه هاو ناوبری هوایی ایران بر اهمیت راهبردی اتمام زودهنگام مگاپروژه فرودگاه سقز تاکید کرد.
اسماعیل زارعی کوشا در این دیدار با کاپیتان" نخجوانی"پیرامون توسعه مبادلات اقتصادی،  امنیت سرمایه گذاری این فرودگاه با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان سخن گفت واطمینان داد : مواردمکان یابی، چشم انداز توسعه ، احداث زیرساخت ، تجهیز و تکمیل فرودگاه سقز که مد نظر  کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی  ایران است سریع انجام می شود.
استاندار کردستان گفت: دولت مردمی در اسفند ماه سال گذشته از طریق شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، بلافاصله ۱۰۰ میلیاردتومان برای از سرگیری عملیات اجرایی فرودگاه سقز تخصیص داد.
استاندار کردستان شروع فاز مطالعاتی فرودگاه سقز در سال ۱۳۷۵ اعلام کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد که عملیات اجرایی این پروژه هوایی در سال ۱۳۸۴ آغاز و تا سال ۱۳۹۳ با کندی تدوام داشته است، اما از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ عملیات ساخت این طرح مهم به کلی تعطیل شده و در نهایت در تیرماه سال ۱۴۰۰ چند هفته قبل از شروع به کار دولت مردمی، فرودگاه سقز به عنوان یک پروژه ناتمام با پیشرفت حدود ۶۰ درصدی افتتاح شده است.
وی با اعلام اینکه مردم کردستان در دولت مردمی هرگز شاهد چنین رفتارهایی نخواهند بود که روبان قرمز  پروژه تمام نشده را قیچی بزنند؛افزود: هم اکنون ما شبانه روز در تلاش هستیم که موارد مورد درخواست شرکت هواپیمایی کشور را سریع اصلاح کنیم تا این پروژه نیز به مانند انتقال آب سد آزاد به صورت واقعی افتتاح شود.

استاندار کردستان گفت: کارشناسان  هواپیمایی کشور نسبت به محدوده مکان یابی، بحث جابجایی دکل های برق، شرایط توپوگرافی  تپه های مجاور، امکان توسعه این فرودگاه در چشم انداز بلند مدت نظراتی دارند که بزودی رفع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار