رونق کشاورزی در استان کردستان
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: مجموع واریز بهای خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران استان به سه هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۱۱۱۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 27 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، جمال صالحی روز پنجشنبه اظهار کرد: بعد از گذشت ۲ روز از رایزنی استاندار کردستان با وزیر جهاد کشاورزی در مورد شتاب در پرداخت بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان کردستانی، چهارم مرداد هم ۲ هزار و ۲۰۹ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال به حساب کشاورزان واریز شد.

وی میزان خرید تضمینی گندم در استان تا تاریخ دوم مرداد را ۴۷۱ هزار و ۹۸۷ تن اعلام کرد و افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان بیش از ۷۱ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی گندم آبی استان زیر پوشش طرح کشت قراردادی است، گفت: کمک هزینه حمل کشاورزی قراردادی هرتن یک میلیون ریال است.

صالحی بیان کرد: میزان رشد خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل برداشت تا دوم مرداد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد رشد یافت.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۲۱ هزار و ۷۷۱ تن، سقز با ۱۰۹ هزار و ۶۴۴ تن، قروه با ۸۸ هزار و ۴۵۰ تن، دهگلان با ۶۲ هزار و ۲۹۷ تن و کامیاران با ۴۹ هزار و ۷۳۶ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دیواندره ۲۶ هزار و ۸۹۱ تن، سنندج ۶ هزار و ۷۱۲ تن، بانه ۲ هزار و ۷۹۳ تن، مریوان ۲ هزار و ۸۷ تن و سروآباد یک هزار و ۶۰۷ تن است.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است.

بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار