رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون گفت: باتوجه به روند رو به رشد مشاغل خانگی در کشور، امسال مبلغ چهار هزار میلیارد تومان در ابتدای سال و مبلغ یک هزار میلیارد تومان دیگر در سه ماه گذشته از طریق بانک مرکزی با هدف توسعه مشاغل خانگی تخصیص پیدا کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 23 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، عصر امروز در بازدید از طرح‌های پشتیبان و کارآفرینان شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از سال گذشته مشغل خانگی در کشور رشد و توسعه خوبی داشته‌است و استان گلستان در حوزه اقدامات پایداری مشاغل خانگی در بخش پشتیبان و تکمیل زنجیره ارزش اقدامات خوبی را رقم زده‌است.

وی تصریح کرد: امسال برای توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور در دو نوبت مبالغ چهار هزار میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان از طریق بانک مرکزی ودر مجموع پنج هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده‌است که سهم استان گلستان ۴۰ میلیارد تومان است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون خاطرنشان‌کرد: ستاد ملی مشاغل خانگی کشور در مهرماه امسال تشکیل شد و در این ستاد چهار محور توسعه مخاطبان، توسعه آموزش، توسعه فرهنگ و توسعه بازار مورد توجه قرار گرفت و مصوباتی به تصویب رسید که بیشترین مصوبات در حوزه بازار با هدف رفع مشکل عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی بود.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با بانک رفاه کارگران و بانک مهر ایران منعقد شد تا شرایط لازم برای عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی چه برای خریداران و چه برای تولیدکنندگان فراهم شود.

همتیان گفت: مصوبه‌ای نیز برای شهرداری‌ها به تصویب رسید که در این مصوبه طبق ماده ۱۱ قانون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستورالعمل ماده ۱۶ آئین‌نامه قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند تا محیط کسب‌وکار فیزیکی را بهبود بخشیده و بازار فیزیکی را برای محصولات این حوزه فراهم کنند.

وی بیان کرد: امسال تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و در مجوز‌های پشتیبان تسهیلات مشاغل خانگی تا چهار میلیارد تومان به ازای اشتغال ۴۰ نفر قابل افزایش است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار