تفویض اختیارات ویژه رئیس قوه قضاییه و همت دستگاه قضایی گلستان گره‌های کور ده‌ها طرح اقتصادی گلستان را باز کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹ 23 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، رئیس کل دادگستری گلستان شامگاه گذشته در نشست رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور با نماینده، ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: خوشبختانه طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان با تفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است.

حیدر آسیابی افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح‌هایی بود که ۱۶ سال ابتر مانده بود و با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی ۱۶ ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.

وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده نیز از ۲۵ سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه مشکل حقوقی آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم شد.

این مقام مسئول با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است، گفت: منطقه زیارت گرگان ۲۰ سال جولانگاه ساخت و ساز‌های غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون دو سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری استان از تلاش برای حل مشکل سند واحد‌های مسکونی در ۳۰۰ روستای استان هم گفت و افزود: ۴۷ درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین‌های حاشیه روستا‌ها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند ۱۵ هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت.

آسیابی با اشاره به اینکه رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شد که در نتیجه این اقدام بیش از ۳ هزار شغل حفظ شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار