نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 07 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین محمد رشیدی اظهار کرد: تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه که ۱۶ سال است به انتظار ناجی نشسته به یکی از بزرگ‌ترین رویاهای فرهنگی تبدیل شده بود که اینبار با پیگیری‌های انجام شده جان دوباره می‌گیرد.

وی افزود: سال ۸۶ بود که کلنگ احداث کتابخانه مرکزی کرمانشاه زده شد و اکنون که ۱۶ سال است از زمان این اتفاق می گذرد نه تنها این کتابخانه فعال نشده، بلکه به صورت ساختمان متروکه و نیمه کاره به حال خود رها شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چون بودجه کافی در کار نبود، طبقات این کتابخانه از هفت به پنج طبقه نزول پیدا کرد و پس از هربار تزریق اعتبار قطره چکانی، چندین سال متوقف می‌شد و هنوز هم پس از گذشت سالیان طولانی تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است.

رشیدی بیان کرد: تا پیش از این از سوی مسئولان فرهنگی استان عنوان شد که ۴۰ درصد اعتبارات کتابخانه مرکزی کرمانشاه استانی و ۶۰ درصد آن از اعتبارات ملی است و اگر این مرکز تکمیل و افتتاح شود، توان نگهداری بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب را دارد که گویای ظرفیت کم نظیر این مکان برای پاسخگویی به‌ نیازهای فرهنگی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با آگاهی براینکه کتابخانه مرکزی در هر استان، نشانه‌ای از پیشرفت فرهنگی و ادبی آن دیار دارد و ‌کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین منابع فرهنگی هر جامعه است، پیگیری برای تکمیل این کتابخانه مادر را در راس مطالبات فرهنگی کرمانشاهیان قرار دارد و برای تحقق آن کوشش می‌کنیم.

رشیدی گفت: به همراه استاندار کرمانشاه و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر شدیم و برای اخذ بودجه رایزنی انجام شد و در نهایت یک هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل پنج طبقه کتابخانه مرکزی کرمانشاه در نظر گرفته شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این هم اندیشی عنوان کرد: ایجاد ۲ طبقه باقیمانده این کتابخانه در قالب فاز توسعه‌ای نیز دنبال خواهد شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه لازم را برای این ۲ طبقه تخصیص خواهد داد.

وی ادامه داد: امیدوارم با تکمیل این کتابخانه، پایگاه بزرگ فرهنگی در کرمانشاه ایجاد شود و همه نوجوانان، جوانان و آحاد مردم جامعه بهره فرهنگی از این مکان را ببرند.

رشیدی در پایان گفت: تکمیل و اتمام این پروژه بی‌شک نقطه‌ عطفی در تحولات فرهنگی کرمانشاه است، چرا که کرمانشاه تنها استان غرب کشور است که فاقد این کتابخانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار