معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اعلام کرد: برای اتمام پروژه کریدور شمالغرب در استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که منابع استان جوابگوی بهره‌‌برداری از این پروژه‌ها نیست.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 19 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، کیومرث حبیبی بعد از ظهر امروز در مراسم هفته حمل و نقل با تبریک این روز به رانندگان و راهداران اظهار داشت: کریدور شمالغرب کشور که ۳۲۰ کیلومتر از آن در استان کردستان است مهم‌ترین محور شریانی است که تاکنون ۱۶۰ کیلومتر زیربار ترافیک رفته است.

وی یا بیان اینکه برای اتمام این پروژه در استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: منابع استان و کشور جوابگوی بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیست و لذا باید از منابع دیگر همچون مولدسازی و تهاتر نفت و... استفاده شود.

حبیبی با اشاره به اینکه در سفر‌های دور اول و دوم رئیس جمهور به استان در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شده است، گفت: از این میزان ۱۶ هزار میلیارد تومان مصوب دور اول بود که تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان آن به استان تزریق شده و نمود آن در پروژه‌های استان دیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه از مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان ۲۴۰۰ میلیارد تومان آن به کریدور اختصاص یافته است، افزود: به جرات می‌توان گفت در مجموع ۳۷ مورد از مصوبات دور اول و دوم سفر رئیس جمهور در حوزه حمل و نقل و راه است.

وی با بیان اینکه قطعه کنارگذر سنندج این کریدور بسیار پرهزینه است، بیان کرد: کنارگذر مریوان نیز مشکل معارض دارد و برای تغییر کاربری و ارزش افزوده اعلام آمادگی می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه کار‌های انجام شده نسبت به ضعف‌ها کمتر است خاطرنشان کرد: در زمینه راه روستایی اقدامات خوبی انجام شده، اما نیازمند کار بیشتر است.

حبیبی با بیان اینکه ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است، افزود: رفع ۸ نقطه آن در سال جاری برنامه‌ریزی شده و ما نیز به راهداری کمک خواهیم بود.

وی به مسئله جانمایی پایانه نیز اشاره کرد و گفت: پایانه در مجاورت بافت مسکونی قرار دارد و توسعه بی‌رویه شهر سنندج باعث شده در موقعیت بدی قرار گیرد لذا اعلام برای جابه‌جایی آن آمادگی می‌کنیم و اگر ایده‌ای وجود دارد، منتقل شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار