مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: تصفیه خانه ایوان و شرکت گاز استان به عنوان صنایع سبز حامی محیط زیست کشور شناخته شدند.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 20 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی اظهار کرد: در بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی‌ و خدماتی سبز، شرکت گاز و تصفیه خانه ایوان از استان ایلام موفق به دریافت عناوین واحد خدماتی سبز و شایسته تقدیر شدند.

وی توضیح داد: این واحدها با رعایت شاخص ها و استانداردهای مدنظر سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان صنایع خدماتی سبز حامی محیط زیست انتخاب و معرفی شده اند.

محمدی افزود: تهیه و نصب جدیدترین تجهیزات و امکانات، رعایت استانداردها در کیفیت ورودی و خروجی آب و پساب، مدیریت بهینه پساب، اهتمام به انجام مسئولیت های اجتماعی زیست محیطی، مدیریت سبز پساب، کاهش آلودگی‌های زیستی، ایجاد فضاهای سبز، داشتن واحد HSE (بهداشت، ایمنی و سلامت) برگزاری کارگاه های آموزشی زیست محیطی برای کارکنان، آموزش همگانی برای رعایت مصرف آب از جمله شاخص هایی بود که توسط صنعت خدماتی تصفیه خانه ایوان رعایت شده بود.

وی یادآور شد: شرکت گاز استان ایلام هم موفق به گازرسانی برای تمام شهرها و ۹۸ درصد مناطق روستایی و صنایع در استان شده و ارائه آموزش های عمومی در راستای کاهش مصرف گاز، مشارکت در مسئولیت های اجتماعی زیست محیطی و برگزاری کارگاه های ترویجی زیست محیطی برای کارکنان شرکت از جمله دلایل برگزیده شده این شرکت بود.

محمدی تاکید کرد: انتخاب این ۲ صنعت با ارائه مستندات، بازدیدهای مکرر، راستی آزمایی، خوداظهاری، تایید ملاحظات زیست محیطی، عدم دریافت اخطاریه های زیستی و دیگر شاخص ها بوده است که پس از تایید این مستندات توسط اداره کل حفاظت محیط زیست به تایید کارشناسان سازمان نیز رسیده است.

شایان ذکر است ؛ در این همایش که در سه بخش صنعت خدمات رسان سبز، برگزیده و شایسته تقدیر برگزار شد، شرکت گاز استان و تصفیه خانه ایوان هم به عنوان صنعت سبز خدمات رسان شایسته تقدیر موفق به دریافت لوح این همایش شدند.

این عنوان بعد از هفت سال به استان ایلام رسیده است.

واحد پلی اتیلن سنگین (HDPE) شرکت پتروشیمی ایلام موفق به کسب عنوان در این همایش در سال ۱۳۹۵ شده بود./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار