کد خبر: ۱۱۴۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 20 December 2023

کمپ توانمندسازی صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری زاهدان به همت باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شروع به کار کرد.

به گزارش ایسنا، با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، کمپ توانمندسازی صادراتی برگزار می‌شود. این کمپ توانمندسازی به همت باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و برای شرکت‌های حاضر در پارک علم و فناوری سیستان و بلوجستان برگزار می‌شود. بیش از ۲۶۰ شرکت تحت پوشش پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند. این مرکز امکانات خوبی برای توسعه و پیشرفت استارتاپ‌ها ایجاد کرده است. برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این کمپ توانمندسازی شامل موارد زیر است:

* تحلیل بازارهای بین‌الملل با ابزارهای مرکز تجارت جهانی (ITC)

کهنسال، مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش بنیان در روز اول کمپ توانمندسازی در یک دوره ۸ ساعته، اقدام به آموزش تحلیل بازارهای بین‌الملل با ابزارهای مرکز تجارت جهانی International Trade Center کرده است. آشنایی با ابزارهای تجارت جهانی یک دیدگاه قوی و پشتوانه مطالعات کتابخانه‌ای قوی برای شرکت‌ها به وجود می آورد.

* آشنایی با ابزارهای صادراتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان

قدمگاهی، مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در روز دوم کمپ توانمندسازی صادراتی ابزارهای صادراتی معاونت علمی را برای شرکت‌ها توصیف می‌کند.

* بررسی و تحلیل بازار کشورهای همسایه

انزلیچی، رئیس انجمن شرکت‌های مدیریت صادرات ایران به صورت مجازی در کمپ توانمندسازی صادراتی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان حاضر می‌شود. وی بازار کشورهای همسایه را برای شرکت‌ها بررسی و تحلیل می‌کند.

* قوانین، مقررات و توافق‌نامه‌های ایران با کشورهای هدف صادراتی

چهارمین بخش برنامه مربوط به قوانین و مقررات توافق‌نامه‌های ایران با کشورهای هدف صادراتی است و سیدی؛ مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت به بررسی آن می‌پردازد.

* آشنایی با موضوعات حقوقی در قراردادهای بین‌المللی

موضوعات و مسائل حقوقی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شرکت‌ها است که آشنایی با آن می‌تواند کمک بزرگی به شرکت‌ها در طی مسیر رشد کند. خلیلی؛ پژوهشگر و مشاور عالی حقوق کسب و کار در کمپ توانمندسازی صادراتی شرکت‌ها را با این مسائل آشنا می‌کند.

* آشنایی با فرآیند دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها

بسیاری از شرکت‌ها به صورت دقیق با فرآیند دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها آشنا نیستند. برخی سؤالات مختلفی در مراحل مختلف بارگزاری مستندات دارند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها سؤالاتی در مورد نظام جدید دانش‌بنیان دارند. از این رو، فتح‌الهی؛ معاون دفتر ارزیابی معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کمپ توانمندسازی صادراتی این فرآیند را برای شرکت‌ها توصیف می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این رویداد که از روز گذشته، ۲۷ آذرماه در سالن همایش پارک علم و فناوری زاهدان آغاز به کار کرده و تا فردا ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد. متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به  لینک https://tesc.ir/service/24/1 مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۲۱-۶۳۱۰۳۳۳۳ و ۰۹۰۵۷۱۳۹۱۴۶ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار