مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام:
مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان ایلام فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 23 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی ملک زاده اظهار داشت: در هفدهم اردیبهشت سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری بسیج سازندگی تشکیل شده و این سازمان با هدف کمک به رفع محرومیت در نقاط محروم و در کنار دولت است.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی ماموریت خود را در قالب چند قرارگاه انجام می‌دهد، یک قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و یک قرارگاه اقتصاد مقاومتی است که ذیل این قرارگاه‌ها واحدها و مدیریت‌های مختلف به صورت هدفمند و مسئله محور فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و ماموریت‌های محرومیت زدایی و آنچه که مربوط به رفع محرومیت از نقاط محروم در قالب قرارگاه محرومیت زدایی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون در استان بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی داریم که در تمام سطح استان آماده فعالیت و اجرای ماموریت‌های بسیج سازندگی هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام تصریح کرد: این گروه‌ها آماده برای کمک به محرومیت در مقاطع مختلف هستند.

وی ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی محدودیتی ندارند، اما عمد برنامه‌ها در حوزه راه روستایی، عشایر، احداث منازل مددجویان، ترمیم سرویس‌های بهداشتی، احداث مساجد، غسالخانه‌ها و پوشش آسفالت روستایی است.

سرهنگ ملک زاده بیان کرد: کارهای بسیج سازندگی کارهای مشارکتی است، گروه جهادی از طریق خیرین آورده‌ای دارد و ما به عنوان مکمل طرح و اینکه یک انگیزه‌ای باشد که طرح کامل شود از محل اعتبارات در این راستا کمک می‌کنیم.

وی بیان داشت: بعضی از برنامه‌های ما به صورت تفاهم نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی است، در این موضوع نیز دنبال تصدی گری نیستیم، دنبال این هستیم که با حداقل اعتبار ممکن و حداقل زمان این کار را انجام دهیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: به عنوان مثال یک مخزن آب هزار مترمکعبی را در شهر مهر داشتیم که اگر این در پروسه پیمانکاری و چرخه اداری انجام می‌شد ۶ ماه زمان می‌برد و ما توسط گروه‌های جهادی به مدت کمتر از یک ماه این پروژه را توسط گروه‌های جهادی اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: در حوزه امنیت غذایی در چند چرخه کار می‌کنیم، چرخه آموزش که فردی که وارد عرصه امنیت غذایی و فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و حوزه مشاغل خانگی می‌شود باید ابتدا یک آموزش و یک مهارتی را داشته باشد که بتواند بر اساس آن مهارت استفاده از تسهیلات کند و بتواند مشاغلی را ایجاد کند و در چرخه مصرف مردمی قرار بگیرد، زنجیره مصرف آموزش، تولید و مصرف که بازار است را ما به عنوان یک مجموعه‌ای تحت عنوان قرارگ اه اقتصاد مقاومتی هموار کردیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار