مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: ۸۸.۵ درصد از روستاهای کردستان از شبکه ملی اطلاعات بهره مند هستند.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ 23 December 2023

به گزارش تابناک کردستان ، آرام حیدری شامگاه امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یک هزار و ۱۶۰ روستا از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که ۸۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود.

وی به برنامه‌ریزی برای اتصال ۴۵۴ روستای استان به اینترنت از ابتدای دولت سیزدهم و اجرای آن در ۲۱۳ روستا، اضافه کرد: برای این طرح چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان تعداد روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات را در سال جاری ۸۲ روستا اعلام کرد و گفت: پوشش تلفن همراه اول در جاده‌های اصلی استان از هزار و ۴۷۲ کیلومتر به هزار و ۸۲۴ کیلومتر و ایرانسل از ۹۱۳ کیلومتر به هزار و ۸۲۴ کیلومتر افزایش یافته است.

گفتنی است؛ براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا مرداد سال آینده عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در سنندج به اتمام برسد.

در قالب این طرح، ۲۲۸ نقطه شهر و ۴۶ ساختمان شهرداری به فیبرنوری در سنندج متصل می‌شود، ضمن اینکه عملیات اجرایی آن در شهر‌های سقز، مریوان و کامیاران هم امسال شروع خواهد شد.

شرکت مبین‌نت تعهد داده که تا اسفند سال آینده این طرح در تمام نقاط استان کردستان اجرا و ۳۳۰ هزار خانوار از آن بهره‌مند شوند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار