مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها اجرای خطوط جداسازی فاضلاب از آبشوران ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: لازم است قبل از اجرای این خطوط، سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه تکمیل شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 27 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رضا داوودی با بیان اینکه در بلندمدت برنامه جداسازی فاضلاب از آبشوران در دستور کار است، گفت: در حال حاضر فاضلاب از چند نقطه وارد آبشوران می‌شود و متاسفانه در برخی نقاط نیز خود شهروندان به صورت مستقیم فاضلاب منازل مسکونی خود را به سمت آبشوران هدایت کرده‌اند.

وی جداسازی فاضلاب از آبشوران را نیازمند اجرای خطوط جداسازی - به صورت بال چپ و راست - دانست که باید در دو طرف رودخانه به طول حدود ۱۷ کیلومتر اجرا شود.

داوودی اجرای این خطوط را نیازمند تامین اعتباری معادل ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد و اظهار کرد: به علاوه باید مسائل ترافیکی، مشکل معارضین و… نیز حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه تاکید کرد: اگرچه اجرای این خطوط در اولویت است، اما اولویت اصلی فعلی تکمیل زیرساخت‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه خصوصا مدول دوم تصفیه‌خانه در دست احداث می‌باشد.

وی معتقد است، حتی اگر فاضلاب از طریق خطوط جمع‌آوری از آبشوران جدا شود، چنانچه ظرفیت تصفیه‌ برای آن فراهم نباشد سود چندانی نخواهد داشت، جز آنکه فاضلاب از محل زندگی‌مردم‌ دور می‌شود.

داوودی با بیان اینکه در حال حاضر تنها فاضلاب ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود، عنوان کرد: چنانچه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه تکمیل شود، فاضلاب حدود ۷۵۰ هزار نفر تصفیه خواهد شد که کار بسیار بزرگ و تحولی قابل توجه است.

وی پیشرفت کنونی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه را ۱۷ درصد ذکر کرد و با اعلام اینکه برای تکمیل این پروژه حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، یادآور شد: طی امسال و سال گذشته در مجموع ۳۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب داشتیم که البته تخصیص کامل نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیگیری‌های‌ صورت گرفته برای تخصیص اعتبار به مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه نیز یاد کرد و ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیرا با حضور وزیر نیرو، استاندار و نماینده کرمانشاه داشتیم، مقرر شد با تاکید وزیر نیرو تخصیص اعتبار به این پروژه و پیشرفت آن تسریع شود.

داوودی همچنین با بیان اینکه بروز خوردگی در بتن جداره آبشوران به دلیل ورود فاضلاب صحت ندارد، زیرا فاضلاب بخش خانگی اسیدی نبوده و تنها بار آلی و میکروبی دارد و باعث خوردگی نمی‌شود، اضافه کرد: اگر قرار بود فاضلاب باعث خوردگی شود، قطعا تاکنون بتن‌های تصفیه خانه فاضلاب به شدت آسیب می‌دید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار