به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان، مصرف گاز بخش خانگی در کرمانشاه نسبت به سال قبل حدود ۱۵ درصد کاهش داشته که بخش قابل توجهی از این کاهش مصرف دستاورد پاداش‌های در نظر گرفته شده برای مشترکین است.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 08 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ناصر حسینی با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از آغاز طرح تشویقی صرفه‌جویی در مصرف گاز که از نیمه آذر ماه آغاز شده، گفت: طبق بررسی‌هایی که به صورت روزانه از مصرف گاز بخش خانگی انجام می‌شود، به طور میانگین ۱۵ درصد کاهش مصرف را نسبت به فصل سرمای سال گذشته شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: برای نمونه مصرف روز گذشته گاز در کرمانشاه صرفا در بخش خانکی حدود ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب بوده که نسبت به روز مشابه سال قبل ۱۵.۷ درصد کاهش داشته و در سایر روزها خصوصا از ابتدای زمستان تاکنون نیز هر روز کاهش را شاهد بوده ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در روزهای مشابه زمستان سال گذشته مصرف بخش خانگی بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب نیز بود که با احتساب مصرف صنایع و سایر بخش‌ها به ۲۱ تا ۲۲ میلیون مترمکعب می‌رسید، تاکید کرد: خوشبختانه امسال در بخش خانگی که در فصل سرما عمده مصرف را به خود اختصاص می‌دهد، کاهش مصرف را داریم.

حسینی گفت: این کاهش مصرف در حالی رخ داده که با افزایش تعداد مشترکین بخش خانگی و توسعه شبکه گاز انتظار افزایش حدود ۱۰ درصدی مصرف گاز وجود داشت.

وی بخش قابل توجهی از این کاهش مصرف را ناشی از پاداش‌های در نظر گرفته شده برای مشترکینی که مصرف گاز خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند دانست و یادآور کرد: البته نباید تاثیر شرایط آب و هوا را نادیده گرفت، زیرا هنوز در کرمانشاه با سرمای خیلی شدید مواجه نشده ایم و این امر نیز در کاهش مصرف بی تاثیر نبوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از تاثیر مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی بر روی سایر بخش‌ها یاد کرد که باعث شده اکنون محدودیت جدی گاز را بجز برای تعدادی از صنایع بزرگ نداشته باشیم و خاطرنشان کرد: اگر این همراهی تا پایان فصل سرما ادامه داشته باشد، این ایام را بدون محدودیت شدید گاز صنایع پشت سر خواهیم گذاشت.

حسینی از وجود بیش از ۶۹۲ هزار مشترک گاز در استان خبر داد که حدود ۸۰ درصد آنها مشترکان بخش خانگی هستند و صرفه‌جویی آنها تاثیر بسزایی در مدیریت مصرف گاز کرمانشاه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار