مدیرکل گمرک کرمانشاه از آمادگی حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه برای راه اندازی گمرک اختصاصی در راه آهن کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 15 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده در دیدار با مدیرکل منطقه‌ای راه آهن اراک و کرمانشاه، اظهار کرد: هدف این دیدار استفاده از ظرفیت‌های راه‌آهن استان کرمانشاه در راستای توسعه و افزایش مبادلات تجاری استان کرمانشاه است.

وی افزود: مرزهای استان کرمانشاه دارای پتانسیل بالا است و نقش مهمی در توسعه و رونق بخشی به اقتصاد منطقه دارد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه دارای پنج مرز فعال با کشور عراق است و گمرکات این استان نیز همواره در صادرات کالا به عراق نقش مهمی داشته است.

وی گفت: در ٩ ماهه سال‌جاری نیز در صادرات کالا به این کشور گمرکات کرمانشاه رتبه نخست را در بین دیگر گمرکات کشور از آن خود کرده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: استفاده از ظرفیت های ریلی و بهره‌گیری از پتانسیل راه آهن کرمانشاه در رویه‌های صادرات و ترانزیت، به رونق اقتصاد و افزایش حجم مبادلات تجاری استان کمک می‌کند.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با بیان اینکه کمک به افزایش حجم تجارت خارجی استان از برنامه گمرکات است، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای کمک به ایجاد گمرک اختصاصی در راه‌آهن کرمانشاه در صورت فراهم شدن بسترهای مورد نیاز را داریم.

در این نشست سعید ترکی، مدیرکل منطقه‌ای راه آهن اراک و کرمانشاه از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی و مزیت و نقشی که راه‌آهن استان در جا به جایی کالا می‌تواند داشته باشد مطالبی را بیان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار