پروژه بیوایملپنت یکی از سه طرح صنعتی بزرگ مصوب سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه در سال ۱۳۹۰ است که حالا پس از گذشت یازده سال از کلنگ‌زنی‌اش، امید آن می‌رود تا پایان سال این طرح مهم به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 15 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، اجرای این طرح بزرگ صنعتی را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) بر عهده دارد و کلنگ آن نیز یکسال پس از تصویب، یعنی در مهرماه ۱۳۹۱  به زمین زده شد.

اگرچه در زمان کلنگ‌زنی بیوایمپلنت اعلام شد این طرح ظرف مدت چند ماه به بهره‌برداری می‌رسد، اما اکنون با گذشت بیش از یازده سال هنوز وارد مرحله تولید نشده است.

این پروژه از آن جهت حائز اهمیت است که مشابه آن در کشور کمتر وجود دارد و می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز حوزه پزشکی به بافت‌های سخت و نرم استخوانی در زمینه بیوایمپلنت‌های استخوانی، قلبی و عروقی، تاندون، لیگامان و ... را تامین کند.

بیوایملپنت در این سال‌ها فراز و نشیب‌های فراوانی را از اختلاف بین شرکا تا مشکلات مالیاتی پشت سر گذاشته و حالا امید آن می‌رود با رفع این موانع، امسال شاهد راه‌اندازی فاز اول این مجموعه باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات پیش روی بیوایمپلنت حل شده، ابراز امیدواری کرد این واحد تا پایان امسال به نتیجه برسد.

محسن دارابی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بیوامیپلنت به عنوان یکی از مصوبات مهم سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، گفت: در حال حاضر این پروژه ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ماشین آلات مورد نیاز نیز از گمرک آمده و در محل کارخانه مستقر است.

وی ابراز امیدواری کرد، با همکاری شرکت "دانش بافت البرز" به عنوان صاحب دانش فنی این پروژه، هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از بیوایمپلنت کرمانشاه باشیم.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری این واحد را با رقم امروز نزدیک به ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در زمان بهره‌برداری، ۶۰ تا ۷۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد مشغول به کار می‌شوند.

به گفته دارابی، بیوایمپلنت در زمینه تولید بافت نرم و سخت انسانی فعالیت دارد و بواسطه دانش و تکنولوژی که در این مجموعه وجود دارد، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شرکت دانش بافت البرز بنا دارد سایت‌هایی را در استان‌های مختلف کشور ایجاد کند، خاطرنشان کرد: سایت کرمانشاه دومین سایت بعد از کیش خواهد بود که وارد چرخه تولید می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار